Brev:
Rund sut vs flad sut
16. januar 2012
Alder:
3 mdr.
Rund sut vs flad sut
Hej Helen..
Jeg har i en tid fuldt med på siden og synes nu det var på tide at blive medlem.
Jeg har en datter på snart 4 mdr. Da hun blev født havde hun et stort sutte behov og vi blev derfor anbefalet at give hende en narresut. Vi forsøgte med mange og endte med at hun tog de runde sutter. Nu har jeg hørt at de ikke er så gode at bruge og prøver at skifte til nogle flade sutter. Men hun nægter at tage dem. Vi har virkelig en kamp.
Men hvor stort er problemet. Hun bruger kun sutten hvis hun skal sove (hendes suttebehov er faldet meget) eller hvis hun er meget ked af det, kan vi få hende til at falde til ro ved at give hende sutten. Hun kan også godt falde i søvn uden sut. Har lagt mærke til at hun ofte smider/slipper sutten når hun er faldet i søvn.
Mit spørgsmål er altså: Skal jeg kæmpe videre og tvinge hende til at tage de nye sutter???
Hilsen