Brev:
Bider negle
11. januar 2012
Alder:
21 mdr.
Bider negle
Hej Helen.
Vores 21 mdr gamle søn er begyndt at bide negle, og det bekymrer mig noget. Det er noget han jævnligt ser hjemme, for min mand er slem til det, gør det fuldstændig ubevidst, og er ikke i stand til at lade være.
Har du en god idé til, hvad vi kan gøre for at få sønnike til at lade være? Er det normalt at børn begynder med at bide negle så tidligt? Kan der ske noget ved det, hvis det ikke lykkes for os at få ham til at stoppe nu, men i stedet venter til han er lidt ældre?
Vi snakker om at kun én lillefingernegl er gået fri, resten er bidt helt ned til kødet. Og det er kun et par dage siden han begyndte.
Jeg har ikke fornemmelsen af, at det har noget med nervøsitet at gøre, det har det heller ikke for min mand. Jeg tror bare, han har fundet af, at han kan og så kopierer han nok sin far, som i øvrigt gør hvad han kan for at lade være.
Håber du kan komme med et godt råd -som altid :-)
Med venlig hilsen
Anne