Meget uroligt barn

20. november 2011

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Meget uroligt barn

Hej Helen.

Både mig og min kone har mange gange været inde på din side og haft god brug for dine svar på andre breve. Dog har vi efter lang tids søgen ikke kunne finde et eneste brev, der på nogen måde omfatter de problemer, vi har med vores søn...

Vores søn er nu 7 uger gammel og han blev født nøjagtigt på terminsdatoen. Da det er vores første blev vi inlogeret på barselshotellet på hvidovre og allerede i hans første levedøgn oplevede vi, at han var urolig og græd meget. Vi fik ret hurtigt styr på amningen, men selvom han blev lagt til og suttede som han skulle, var der ikke mad nok til ham. Vi konsulterede jordmødrene, men først da han havde ligget til brystet i næsten 6 timer (han småsov ind imellem) fik vi en lille kop med mme til ham. Herefter sov han fint.

De alvorlige problemer opstod efter vi kom hjem, hvor han fra første dag har sovet meget lidt og skreget meget. Der er ikke rigtigt noget mønster i det, men i starten havde han rimeligt ro på om natten.

Vi fik bl. a. herinde nogle råd, som vi har fulgt. Vi har været til kiropraktor, købt monotone lyde på cd og han har været svøbt siden sin fødsel. Vi vugger ham meget og masserer og motionerer hans mave. Derudover skærmer vi ham for for mange indtryk.

Vi har været til lægen med ham nogle gange og vi har de sidste to uger givet ham en smule laktulose og mylicon dråber tre gange dagligt.

Alt ovenstående fuldstændigt uden effekt. Tværtimod.

Vi har oplevet ...

Annonce

... en forværring af vores situation mere eller mindre dag for dag til en situation nu, hvor han er vågen 4-5 timer ad gangen døgnet rundt, hvor han skriger over halvdelen. Når han endeligt sover er det normalt en halv til en hel time og de sidste tre uger aldrig mere end to... Han kan kun sove i vores arme og han vågner næsten øjeblikkeligt hvis han bliver lagt.

Han får sin flaske, skiftet ble og vi svøber ham igen. Han ligger trygt og roligt indtil han pludseligt eksploderer igen. Han spænder i hele kroppen og skiftevis spænder sin krop ud i en bue og krummer sig sammen igen. Hovedet kører frem og tilbage og til begge sider. Benene kører i hans svøb og hans arme kæmper han ud så de ligger og vifter til alle sider. Dette scenarie udspiller sig så 12-15 gange i døgnet og vi er gået i arbejdslejr og spiser og sover i hold.

Vi er naturligvis dybt bekymrede for vores søn og vi har som nævnt været til lægen flere gange med ham og haft sundhedsplejerske hver 14. dag. Sundhedsplejersken kan ikke gøre det store ud over, at konstatere, at han tager fint på og vokser som han skal. Lægen slår det hen som kolik og mener vi skal se tiden an.

Selvom vi har kigget mange breve igennem kan vi ikke se noget, der kommer i nærheden af vores situation og vi er naturligvis ved, at gå i knæ herhjemme. Kan det virkeligt passe, at vi skal vente og se tiden an med en baby, der mistrives i så stor grad og har du nogen erfaring med vores situation?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Colostrum (råmælk)

Colostrum er navnet på den mælk der dannes i brystet umiddelbart efter fødslen. Dette kaldes også råmælk og alle kvinder vil danne råmælk, også selvom de føder for tidligt.

Råmælken er meget proteinrig og indeholder antistoffer som er med til at bekytte barnet mod sygdomme og beskytte imunforsvaret. Antistofferne beskytter mod sygdomme ved at beklæde tarmsystemet indvendigt, så bakterier mv. trænger ind i tarmen.

Colostrum er fed og gullig. Den kommer i små...

Læs mere i Babylex

Regnslag

Du bør vælge regnslag der har Varefakta mærke. Det betyder at regnslaget er godkendt med hensyn til at kunne sikre barnet luft nok.

Du bør jævnligt sikre at elastikken i regnslaget er i orden. Er den for løs, kan selv et lille barn trække regnslaget ind i barnevognen og blive kvalt.

Regnslag bør kun anvendes, når man går tur i regnvejr og bør således ikke være på vognen, hvis det ikke regner.

Stil barnevognen under et halvtag, hvis det regner, når...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en god brevkasse. Den har i mange sammenhænge givet mig brugbare svar på de spørgsmål, der dukker op for en førstegangsmor.

De bedste hilsener
Den forvirrede førstegangsmor