Brev:
Jern, lære at gå, sprog, rød numse
13. november 2011
Alder:
10 mdr.
Jern, lære at gå, sprog, rød numse
Kære Helen,
Nu har jeg nogle spørgsmål til dig igen.
B er nu 10,5 måned gammel og er for det meste en glad dreng.
Amningen sluttede for 6 dage siden - han efterspurgte det mindre og mindre - og dermed var der mindre mælk. Siden har var 8 måneder gammel har han fået en flaske MME kl. 22.30 inden vi går i seng og han er rigtig glad for denne flaske. Tidligere ammede jeg ham kl. 19.30 inden sengetid, men fra den dag jeg sluttede amningen- indførte vi også en flaske kl. 19.30. Han drikker omtrent 140 ml kl. 19.30 og knap 200 ml kl. 22.30.
Han får sødmælk over sin havregrød om morgenen og en kop sødmælk i løbet af dagen. Han er begyndt af afvise sin youghurt kl. 15 så istedet får han frugtgrød eller øllebrød samt brød ved siden af og frugt.
Men får han for lidt mælk? Og skal jeg forstætte med jern?
Lige et udviklingsspørgsmål:
B begyndte at møve sig frem da han var 5.5 måned, han kravlede da han var knap 7 måneder og rejste sig op af møbler da han var 8 måneder. Vi troede at han ville gå tidligt, men han går ikke endnu. Han bruger sin gåvogn flittigt og går fint med den. Skal vi træne med ham eller lade ham klare det selv?
Sprogligt siger han ikke noget endnu, andet end babababa dadada mamama. Han klapper når vi siger klappe og vinker når vi siger vinke. Han begyndte at pege for 1 uge siden. Er han godt med i udviklingen?
For 1 uge siden blev han syg med tynd mave og havde i 5 dage afføring 6-8 gange dagligt. Han har aldrig haft rød eller irriteret numse før - men jeg skal love for at han har fået det nu. Vi smører ham hyppigt med zinksalve - men er der andet vi kan gøre? Det har været så slemt at han har fået smårifter og blødt på indersiden af balderne - det er såååå smertefuldt for ham og os :-(
Tak for tilbagemelding :-)