Flytning - 20 mdr.

12. november 2011

Kategori:
Alder:
20 mdr.

Flytning - 20 mdr.

Kære Helen

Så har jeg endnu engang brug for et af dine råd.

Vores familie (far, mor og søn på 20 måneder) står i den situation, at mor har fået drømmejobbet i Jylland tæt på, hvor bedsteforældrene (begge hold). Det har længe været et ønske at flytte tilbage til familien. Min mand bliver nødt til at pendle mellem København og Jylland indtil han kan få job i der også. Det kan desværre godt tage noget tid, men det er nu engang sådan situationen er. Det er planen, at vores søn flytter med mig og at vi skal bo hjemme hos mine forældre i den første periode – måske en måneds tid eller to, indtil vi har fundet en passende bolig.

Mit spørgsmål er nu – hvordan håndterer vi selve flytningen overfor vores søn. Selvom vi til en start bor ...

Annonce

... hjemme hos mine forældre, flytter vi selvfølgelig hans ting og hans værelse. Hvor meget kan han forstå ift. at flytte? Er det vigtigt, at han er ”med til at flytte” og ser hans ting (seng, legetøj mv.) blive pakket ned? Eller er det bedre helt at skåne ham for en lang transport og potentielt stresset situation og lade ham blive passet hjemme hos bedsteforældrene og vi så bare kommer med hans ting? Givet hans alder, hvordan vil du da anbefale at vi griber det an?

Og hvad med institution - han skal selvfølgelig sige farvel til den gamle vuggestue og starte i en ny vuggestue. Her er mit spørgsmål lidt det samme - hvor meget kan han forstå, og hvordan gør vi overgangen bedst muligt for ham?

Mange tænksomme hilsner
fra den lidt bekymrede mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

Annonce

Viden om børn:

Seng

Mange babyer har ikke brug for tremmeseng i begyndelsen, da sengen vil være for stor og dermed for utryg for barnet. I begyndelsen kan man derfor stille liften i tremmesengen, hvis man ønsker at barnet skal sove i sengen der.

Et barn vil ofte kunne bruge tremmesengen til det er ca 2.5-3 år gammelt og det er vigtigt at vælge en god seng. Her er lidt overvejelser og gode råd:

- Vælg en seng, som måler ca 110 cm x 55 cm. Den størrelse passer til de fleste børn indtil...

Læs mere i Babylex

Tøj tjekliste - Grundudstyr nyfødt

Barnet har brug for tøj, der passer i størrelsen, og som er blødt og behageligt at have på. Hvis tøjet er for småt og strammer, kan barnets bløde knogler påvirkes. Tøjet bør endvidere passe til årstidernes skiften.

Det kan være svært at købe alt babytøjet, imens du er gravid, da du ikke ved, hvor meget din baby måler og vejer. Når den lille først er kommet til verden, så er det lettere at købe tøj i den rette størrelse.

Som grundudstyr til en nyfødt kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Din bog om søvn har været os en rigtig stor hjælp.

Vores dreng er nu 16 måneder og vi har måtte erfare, at han hører til de børn der altid har haft et lille og uforudsigeligt søvnbehov. Men via din bog, har vi fundet ud af at give ham rutiner, der gør at han nu trives og udvikler sig sundt og godt.

Tak fordi du har skrevet den!

Hilsen de glade forældre