Brev:
Fødselsdepression og manglende rytme
8. november 2011
Alder:
4 mdr.
Fødselsdepression og manglende rytme
Kære Helen.
Jeg har tænkt på, hvad det vil sige at have en fødselsdepression og hvor lang tid efter fødslen man kan få en? Hvad er ”behandlingen” for sådan en osv.?
Jeg har det sådan at jeg syntes slet ikke der er nogen ting der fungere. Det er måske ikke så slemt som jeg føler, men er bare helt udkørt kan jeg mærke. Jeg kan græde hvornår det skal være, er let irritabel og syntes bare slet ikke der er nogen rytme.
Hvornår kan man forvente børn vil begynde at falde i søvn selv om aftenen og hvad kan man gøre? Vi forsøger virkelig at være konsekvente syntes jeg. 1. nattøj 2. svøbes i dynen 3. får en flaske 4. sover 5. bliver lagt i sengen (stadig svøbt). Dette går som regel godt men de vågner tit efter ½ time og for at få dem til at sove skal vi have dem op i armene igen. Selvom vi tager dem på kan der godt stadig være skrig, specielt fra E. Og svære at få til at falde i søvn igen.
De sover heller ikke specielt godt om dagen mere, i dag har de samlet set sovet 3 timer fra kl 7.30 til nu hvor klokken er 20.30. Indtil for ca. 3 uger siden var der en rytme og den var helt perfekt, nu sejler det hele og jeg er virkelig ideforladt lige nu.
Vil så gerne have en rytme og forsøger virkelig. Jeg har altid været i mod det at trille børn i søvn og vugge om aftenen. Men så langt er vi kommet nu for at få ro.
De får i løbet af dagen/natten både bryst og flaske. I døgnet spiser de ca. 400 ml NAN.
HJÆÆÆLP!!!!!! Hvad kan jeg gøre for at få en rytme igen uden pigerne eller jeg græder? ;) Syntes virkelig der er meget gråd i forbindelse med putning hele døgnet.
Hilsen