Fødselsdepression og manglende rytme

8. november 2011

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Fødselsdepression og manglende rytme

Kære Helen.

Jeg har tænkt på, hvad det vil sige at have en fødselsdepression og hvor lang tid efter fødslen man kan få en? Hvad er ”behandlingen” for sådan en osv.?

Jeg har det sådan at jeg syntes slet ikke der er nogen ting der fungere. Det er måske ikke så slemt som jeg føler, men er bare helt udkørt kan jeg mærke. Jeg kan græde hvornår det skal være, er let irritabel og syntes bare slet ikke der er nogen rytme.

Hvornår kan man forvente børn vil begynde at falde i søvn selv om aftenen og hvad kan man gøre? Vi forsøger virkelig at være konsekvente syntes jeg. 1. nattøj 2. svøbes i dynen 3. får en flaske 4. sover 5. bliver lagt i sengen (stadig svøbt). Dette går som regel godt men de vågner tit efter ½ time og for at få dem til at sove skal vi have dem op i armene igen. Selvom ...

Annonce

... vi tager dem på kan der godt stadig være skrig, specielt fra E. Og svære at få til at falde i søvn igen.

De sover heller ikke specielt godt om dagen mere, i dag har de samlet set sovet 3 timer fra kl 7.30 til nu hvor klokken er 20.30. Indtil for ca. 3 uger siden var der en rytme og den var helt perfekt, nu sejler det hele og jeg er virkelig ideforladt lige nu.

Vil så gerne have en rytme og forsøger virkelig. Jeg har altid været i mod det at trille børn i søvn og vugge om aftenen. Men så langt er vi kommet nu for at få ro.
De får i løbet af dagen/natten både bryst og flaske. I døgnet spiser de ca. 400 ml NAN.

HJÆÆÆLP!!!!!! Hvad kan jeg gøre for at få en rytme igen uden pigerne eller jeg græder? ;) Syntes virkelig der er meget gråd i forbindelse med putning hele døgnet.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Hår - babys hårpragt

Nogle børn fødes med stor hårpragt og andre kun med små dun. Håret kan variere både i tykkelse, længde og farve.

Selvom barnet fødes med meget hår, er der ingen garanti for, at håret bliver på hovedet. De fleste børn vil i 3-4 mdr´s alderen miste meget af deres hår, både fordi de ligger meget ned, men også fordi de hår, som er udviklet, da barnet lå i moderens mave, ofte tabes på en gang.

De nye hår, som vokser frem, er ofte tynde og fine i forhold til det hår, som...

Læs mere i Babylex

Medicin til børn

Et lille barn må aldrig få medicin, uden at lægen har ordineret det. Børn skal have helt andre mængder end voksne og reagerer anderledes på visse produkter.

Har dit barn fået ordineret medicin, så er det vigtigt at følge lægens instruks. Er der f.eks. ordineret penicillin i 6 dage, så er det vigtigt, at du giver medicinen i 6 dage og ikke stopper efter 3 dage, fordi du synes, at barnet virker frisk og rask. Hvis du stopper for hurtigt, risikerer du, at sygdommen vender...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Jeg har nu i over 3 år været medlem af din hjemmeside og har ALTID påskønnet dine gode og fornuftige råd omkring mine to børn. Selvom du aldrig har mødt mine børn, har du altid rådgivet mig som om du hele tiden har været en del af deres liv......

Du er klart den bedste og ærligste sundhedsplejerske jeg nogenside har stiftet bekendtskab med, og jeg vil altid sætte pris på dine gode råd, som har gjort min hverdag bedre og mindre skræmmende.

Endnu engang tusind tak.