Brev:
Kan ikke få bugt med arp
1. november 2011
Alder:
5 mdr.
Kan ikke få bugt med arp
Hej Helen
Min søn på 5 måneder bliver ved med at have arp og det har han haft siden han var 2 måneder. Vi kan simpelthen ikke få bugt med det. Vi tager det cirka hver 2. dag og nogle gange hver dag med olie og en tættekam, hvor vi også får det helt væk. Men så begynder det så småt dagen efter igen og på 2. dagen er det tilbage for fuld styrke igen. Jeg redder hans hovedbund flere gange dagligt når vi ikke decideret tager arpen.
Jeg har prøvet at søge på nettet, men synes ikke rigtig jeg kan blive klog på hvad det kommer af og hvordan man 'en gang for alle kan blive det kvit. Der er nogle steder i hovedbunden der er værre end andre, og der vokser mindre hår på de områder, så jeg er også lidt bekymret for om det får nogen betydning senere hen på en eller anden måde.
Har du nogle gode råd til hvordan man kommer helt af med det og hvad skyldes det egentlig? Jeg har hørt noget med at hvis man ikke tørrer hovedbunden grundigt efter bad, så kan det give arp, men vi tørrer hovedbunden helt tør hver gang.
På forhånd mange tak for dine gode råd.