Tandbørstning - 23 mdr.

4. oktober 2011

Kategori:
Alder:
23 mdr.

Tandbørstning - 23 mdr.

Hej Helen

Vores son på næsten 2 år har aldrig været glad for at få børstet tænder. I det sidste år har han dog accepteret tandbørstningen, med kun en smule brok lige inden børstningen. Men den sidste måned er han begyndt at blive fuldstændig hysterisk, når han skal have børstet tænder. Han skriger, vrider sig, slår osv., hvilket gør tandbørstningen umulig.

Derudover er det absolut ikke rart for os. Vi har forsøgt at give ham hans egen tandbørste, så han selv kan børste en smule, inden vi børster hans ...

Annonce

... tænder. Dette synes han er sjovt, men selvfølgelig kun indtil vi tager over. Vi har også forsøgt at synge for ham, lave sanglege, snakke med ham, have ham i vores skød, lade ham sidde på toilettet og en masse andre ting, men det virker ikke. Har du nogle gode råd? Jeg vil jo gerne sørge for, at hans tænder bliver børstet ordentligt.

Det skal lige nævnes, at han ikke er færdig med at få tænder, og dette selvfølgelig også spiller ind, da han ind i mellem er meget øm i munden.

Med venlig hilsen
Bassens mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

Annonce

Viden om børn:

Fordøjelse baby

Barnets første afføring kaldes meconium, og den er helt sort. I takt med at barnet får mere mælk, skifter afføringen farve, og man kan på afføringen således se, om barnets fordøjelse fungerer.

Babyer, som kun får brystmælk, vil ofte have en gul afføring, som kan gå lidt over i det grønlige. Lugten er syrlig, men ikke ubehagelig, og afføringen virker lidt tynd og grødet. Børn, der ammes, kan have flere dage imellem deres afføringer.

Babyer, der både får brystmælk...

Læs mere i Babylex

Køkkenhygiejne

Når man laver mad til småbørn er god køkkenhygiejne særligt vigtig. Små børns forsvar overfor bakterier er mindre end voksnes, og derfor får børn lettere ondt i maven eller får en maveinfektion.

- Undgå at sprede bakterier mellem madvarer. Hold f.eks. rå grøntsager adskilt fra råt kød, så der ikke kommer jordbakterier på kødet, og så der ikke kommer bakterier fra kødet på grøntsagerne.

- Hold også rå madvarer adskilt fra mad, der er klar til at blive spist. Det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tak for dit gode svar sidst, som virkelig hjalp mig videre. Vi har valgt at beholde putteflasken lidt endnu :-)

Agnes mor