Brev:
Tandbørstning - 23 mdr.
4. oktober 2011
Alder:
23 mdr.
Tandbørstning - 23 mdr.
Hej Helen
Vores son på næsten 2 år har aldrig været glad for at få børstet tænder. I det sidste år har han dog accepteret tandbørstningen, med kun en smule brok lige inden børstningen. Men den sidste måned er han begyndt at blive fuldstændig hysterisk, når han skal have børstet tænder. Han skriger, vrider sig, slår osv., hvilket gør tandbørstningen umulig.
Derudover er det absolut ikke rart for os. Vi har forsøgt at give ham hans egen tandbørste, så han selv kan børste en smule, inden vi børster hans tænder. Dette synes han er sjovt, men selvfølgelig kun indtil vi tager over. Vi har også forsøgt at synge for ham, lave sanglege, snakke med ham, have ham i vores skød, lade ham sidde på toilettet og en masse andre ting, men det virker ikke. Har du nogle gode råd? Jeg vil jo gerne sørge for, at hans tænder bliver børstet ordentligt.
Det skal lige nævnes, at han ikke er færdig med at få tænder, og dette selvfølgelig også spiller ind, da han ind i mellem er meget øm i munden.
Med venlig hilsen
Bassens mor