Brev:
Stadigvæk meget hård mave
28. september 2011
Alder:
22 mdr.
Stadigvæk meget hård mave
Hej Helen
Jeg skriver til dig om et tilbagevendende problem. Min datter har stadigt meget meget hård mave. Så hård så hun nogle gange bløder lidt under afføring :(
Jeg gør dette for at afhjælpe:
- Har fjernet youghurt til morgenmad og erstattet det med havregrød
- Giver hende minimum 2 stk frugt om dagen (aldrig banan)
- Giver hende svedsker (5 stk) hver eftermiddag
- Tilbyder hende vand meget ofte
- Forsøger at få hende til at spise grøntsager om aftenen, men det lykkedes kun sjældent.
Vi har ført brugt laktulose, men det stoppede vi med igen, da det ikke hjalp til sidst. Overvejer at prøve med sveskejuice og se om det hjælper bedre...
Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre og jeg synes det er så synd for hende. Min egen læge siger at man ikke skal gøre noget, så længe det ikke gør ondt på hende. Og det gør det vist heller ikke, men hun skal bruge mange, mange kræfter på at få det ud.
Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre.... Håber du kan komme med nogle gode råd - evt. et naturprodukt eller noget?
Hun er ellers et glad og aktivt barn - aldrig nogle problemer med hende andet end snart 2-årig stædighed og temperament :)
Ser frem til at høre fra dig.
Mange hilsner fra
Livs mor.