Utryg ved dagpleje

13. september 2011

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Utryg ved dagpleje

Hej Helen!

Min dreng har nu gået i Dagpleje i næsten 5 mdr, dog afbrudt af meget ferie både fra dagplejer og vores side.

William startede i dagpleje da han var 10 mdr og havde en svær start hvor han næsten græd uafbrudt de førte uger. Heldigvis havde jeg næsten en månede at køre ham ind i.

Men nu har han gået der i næsten 5 mdr og er stadigvæk ikke faldet ordenligt til, han har dog sine gode dage, men der er flere dårlige. Hver gang det har været weekend starter vi forfra. Han græder så snart han ikke er hos sin dp-mor, de andre børn må ikke røre ham, og han græder/ skriger, både når vi kommer og går.

Dagpleje mor er sød og gør mange tiltag for at han skal få det bedre, men intet hjælper. Hun er meget korrekt i det hun gør og der kan ikke en sættes en finger på hende, men jeg oplever hende ikke som særlig "varm" og syntes hun har en tildens til at omtale ham som besværlig, på den sjove måde men alligevel, (bla sover han kun ca 1.5 time i løbet af dagen, men tilgengæld sover han 13 timer i streg om natten)

Hun er blandet begyndt at gi ham time out, når han skriger efter hende. (noget jeg er meget uenig i), hun tar ham væk, men ikke ind i et andet rum. så jeg har ikke kommenteret det (også fordi hun kun har snakket ...

Annonce

... med hans far om det).

Er vi hjemme oplever vi ham som en glad dreng, dog med meget temperament, han er meget morsyg, men vil dog også gerne sin far. Vi har ingen problmer når han bliver passet hos begge hold bedsteforældre.

Nu har han de sidste dage været i et gæsteplejehus med mange andre børn og nye voksne, han græder når vi går og også i løbet af dagen, men de kan nemt aflede ham, og han har virket meget gladere, når vi er kommet hjem, leget bedre og knap så morsyg, dette undre mig.

Vi har valgt at ha ham skrevet op til overflytning, på grund af lang transport og har fået at vide at vi sikkert kan få en plads i den landsby hvor vi bor, i starten af det nye år, men vi er i tvivl om vi bare gør det værre for ham.

Helen, undskyld den lange smøre, men det berører os meget og vi står på hovdet for at han får så korte dage så mulig, hvilket stresser os begge meget.

Jeg har selv arbejdet i vuggestue i mange år og oplevet et hav af indkøringer, og dunker mig selv oven i hovedet med hvad der måske er gået galt i indkøring. Jeg ved det er noget andet når man er mor, og prøver på kun at se på det fra mor- vinklen, men det er svært når man nu også har sin uddannelse og erfaring med sig.

Har du nogle råd til hvad vi kan gøre ???

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Æg

Hårdkogte æg, eller æggepandekage, kan gives fra 6 måneders alderen. Men i små mængder. Æg kan således gives som en del af en varieret kost og mange børn kan godt lide smagen af æg.

I æggeblommen findes et relativt højt indhold af kolesterol, det er dog først og fremmest madens indhold af mættet fedt, der påvirker blodets kolesterolindhold.

Man ved ikke præcist, hvor meget æg man kan tåle før det ses på kolesterolindholdet. Nogle mennesker kan spise meget æg og...

Læs mere i Babylex

Modermælkserstatning

Modermælkserstatning gives til børn, der ikke ammes eller tilbydes udmalket modermælk - og modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Modermælkserstatning er sammensat, så det ligner modermælken mest muligt, og børn udvikler sig og trives rigtig godt på modermælkserstatning.

Modermælkserstatninger har et højere indhold af protein, mineraler og vitaminer, end man ser i modermælk. Det skyldes, at barnet ikke kan optage næringstofferne helt på samme måde. Modermælkserstatning...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

TAK for din fantastiske brevkasse! Jeg har overhovedet ikke tal på, hvor mange gange jeg har hentet uvurderlig hjælp ved at læse dine svar på alle mulige problematikker om tør hud, sutteflaske, søvn, afføring, øjenbetændelse osv. osv.

1000, 1000 tak!

Du gør livet nemmere for nybagte forældre og deres afkom. 😊

De bedste hilsner fra
Lise, mor til dejlige Anna på snart 5 mdr.