1 årig datter

12. september 2011

Kategori:
Alder:
12 mdr.

1 årig datter

Hej Helen

Jeg har en datter der lige er fyldt 1 år, hun er ligeledes startet i dagpleje for 1 mdr siden, og der sker tydeligt meget med hende, jeg synes man bliver overrasket hverdag, for der sker noget nyt hele tiden.

Jeg har lidt blandede spørgsmål, så jeg vil skrive dem punktvis.

- Min datter er begyndt at rejse sig op ved alle ting, er det så ved at være tiden til hun skal have en "rigtig" sko som støtter op af anklen?

- Min datter elsker rosiner, hun blive helt vild når hun ser en rosinpakke, må hun få en lille pk hverdag, har hørt der er noget i rosiner som ikke er så godt??

- Min datter har i en længere periode (ca. 1 mdr) afvist havregrød til morgenmad. Hun vil selv, hvis hun får det, men højst 3 teske, så afviser hun skeén. Hun kan ikke spise selv med ske endnu, uden det er alle andre steder end i munden. Det genere mig en del, for jeg ved det er et sundt ...

Annonce

... morgenmåltid at starte dagen på. Hun vil helst have franskbrød, ostehapser, frugt og mælk til morgenmad. Er det ok eller skal jeg gøre noget eller skal jeg gøre noget?

- Hvor sundt er det med mælk til børn, har hørt at mælk kan give hård mave og det er bedre at give rismælk, er det korrekt?

- Hun får stadig en sutteflaske om aftenen inden sengetid, er det ok nu hvor hun lige er fyldt 1 år?

- Vores datter reagere højlydt når hun kommer hjem fra dagpleje og vil hele tiden op og brokker sig, hun har svært ved at sidde selv og lege. Det er lidt generende, idet vi ikke kan gå med hende hele tiden, når mad osv skal laves. Vi er også bange for vi vænner hende til, at hun skal underholdes og ikke kan lege selv eller sidde selv. Er det en forkert bekymring at have?

Jeg ser frem til at hører fra dig og takker for en utrolig god brevkasse, som vi har stor glæde af, Tak.

Mange hilsner fra Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

Annonce

Viden om børn:

Downs syndrom

Downs syndrom er også det man kalder trisomi 21 eller mongolisme.

Alle gravide tilbydes i dag en undersøgelse af risikoen for Downs syndrom hos fostret. Kvinder kan på baggrund at denne undersøgelse vælge om de vil have en abort. Det betyder at antallet af børn født med downs syndrom er faldet meget de sidste år.

Børn med Downs Syndrom er ligeså forskellige, som alle andre børn er det og derfor er nogle mere påvirkede af deres kromosomfejl end andre. Som forældre...

Læs mere i Babylex

Dagtilbud til børn

Vi har i Danmark kommunale dagtilbud til vores børn.

Dagtilbud omfatter:

- Vuggestuer og dagplejeordninger for ½-3 årige
børn

- Børnehaver for 2-6-årige

- Aldersintegrerede institutioner for flere aldersgrupper

- Fritidshjem

- Skolefritidsordninger (SFO) for børn i skolealderen.

Aldersopdelingen kan variere lidt fra kommune til kommune.

Hvis I ønsker at få jeres barn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Helen har på alle mulige måder været en super støtte for mig i de første fire måneder med min søn Lucas.

Camilla Martin