Brev:
1 årig datter
12. september 2011
Alder:
12 mdr.
1 årig datter
Hej Helen
Jeg har en datter der lige er fyldt 1 år, hun er ligeledes startet i dagpleje for 1 mdr siden, og der sker tydeligt meget med hende, jeg synes man bliver overrasket hverdag, for der sker noget nyt hele tiden.
Jeg har lidt blandede spørgsmål, så jeg vil skrive dem punktvis.
- Min datter er begyndt at rejse sig op ved alle ting, er det så ved at være tiden til hun skal have en "rigtig" sko som støtter op af anklen?
- Min datter elsker rosiner, hun blive helt vild når hun ser en rosinpakke, må hun få en lille pk hverdag, har hørt der er noget i rosiner som ikke er så godt??
- Min datter har i en længere periode (ca. 1 mdr) afvist havregrød til morgenmad. Hun vil selv, hvis hun får det, men højst 3 teske, så afviser hun skeén. Hun kan ikke spise selv med ske endnu, uden det er alle andre steder end i munden. Det genere mig en del, for jeg ved det er et sundt morgenmåltid at starte dagen på. Hun vil helst have franskbrød, ostehapser, frugt og mælk til morgenmad. Er det ok eller skal jeg gøre noget eller skal jeg gøre noget?
- Hvor sundt er det med mælk til børn, har hørt at mælk kan give hård mave og det er bedre at give rismælk, er det korrekt?
- Hun får stadig en sutteflaske om aftenen inden sengetid, er det ok nu hvor hun lige er fyldt 1 år?
- Vores datter reagere højlydt når hun kommer hjem fra dagpleje og vil hele tiden op og brokker sig, hun har svært ved at sidde selv og lege. Det er lidt generende, idet vi ikke kan gå med hende hele tiden, når mad osv skal laves. Vi er også bange for vi vænner hende til, at hun skal underholdes og ikke kan lege selv eller sidde selv. Er det en forkert bekymring at have?
Jeg ser frem til at hører fra dig og takker for en utrolig god brevkasse, som vi har stor glæde af, Tak.
Mange hilsner fra Mor