For tidligt i vuggestue?

8. september 2011

Kategori:
Alder:
6 mdr.

For tidligt i vuggestue?

Hej Helen,

Tusind tak for dit gode svar til mit tidligere brev angående kosttilskud og mad til lille Storm - glæder mig til at gå igang med den plan du foreslog!

Så har jeg et andet spørgsmål der nager mig: Storm er nu 6 måneder. 1. oktober begynder han i vuggestue, og der er han 7 måneder. Men jeg synes at når jeg har fortalt folk rundt omkring, og endda vores egen sundhedsplejerske, at Storm skal begynde i vuggestue nu, er responsen altid det samme: "Allerede? Er det ikke for tidligt? Er det ikke bedste at vente med det til han kan gå?"

Hverken min kæreste eller jeg synes det er for tidligt at sende Storm i vuggestue. Vi lytter jo til hans behov, og vi kender ham jo godt efterhånden. Og han ...

Annonce

... er en sund, rask og glad dreng der er meget nysgerrig og elsker at have kontakt med andre børn og mennesker. Hvis han ikke var nogle af de ting, ville vi selvfølgelig vente med at sende ham i vuggestue til vi var lidt mere sikre på at det ikke ville blive noget problem for ham.

Jeg starter på arbejde i midten af oktober, dvs. at jeg har 14 dages indskoling med Storm. Vi har snakket med vuggestuen om det, og de synes absolut ikke at der er for tidligt at sende ham i vuggestue.

Men det nager mig alligevel lidt og jeg begynder at overveje om jeg skal forlænge min barsel, så Storm kan starte i vuggestue senere.

Hvad er din erfaring med at børn starter i vuggestue i den alder?

Mange hilsner,
Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Barnevogn

Når I skal købe en barnevogn er det vigtigt at I gør jer klart, hvad vognen hovedsageligt skal bruges til.

Skal den mest stå på altanen, eller skal den bruges til at gå lange ture med. Skal den kunne bæres op og ned ad trapper? Og skal den kunne være i bilens bagagerum?

Det er også vigtigt at tænke på årstiden. Både sommer, men især om vinteren, er det vigtigt at både kassen og kalechen er vandtæt. Om vinteren er det vigtigt, at både sider og bund er godt...

Læs mere i Babylex

Barselsorlov

I har begge ret til at holde barselsorlov, når I skal have et barn. Der er mange muligheder for at dele, forlænge eller udskyde orlovsperioder. De økonomiske vilkår for orloven afhænger af jeres jobsituation.

Hovedreglen er, at kvinder har ret til fire ugers barselorlov før fødslen og 14 uger efter fødslen. Mænd har ret til to ugers orlov i løbet af de første 14 uger. Herefter har I 32 ugers forældreorlov hver, som I frit kan fordele mellem jer. Det er dog kun i 32 uger af jeres...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Hvor er det skønt at jeg kan skrive til dig og tak for dine altid fyldestgørende og indlevende svar - det savner jeg meget fra min egen sp!

Mange hilsner
Rikke, mor til dreng på 5 måneder