Brev:
For tidligt i vuggestue?
8. september 2011
Alder:
6 mdr.
For tidligt i vuggestue?
Hej Helen,
Tusind tak for dit gode svar til mit tidligere brev angående kosttilskud og mad til lille Storm - glæder mig til at gå igang med den plan du foreslog!
Så har jeg et andet spørgsmål der nager mig: Storm er nu 6 måneder. 1. oktober begynder han i vuggestue, og der er han 7 måneder. Men jeg synes at når jeg har fortalt folk rundt omkring, og endda vores egen sundhedsplejerske, at Storm skal begynde i vuggestue nu, er responsen altid det samme: "Allerede? Er det ikke for tidligt? Er det ikke bedste at vente med det til han kan gå?"
Hverken min kæreste eller jeg synes det er for tidligt at sende Storm i vuggestue. Vi lytter jo til hans behov, og vi kender ham jo godt efterhånden. Og han er en sund, rask og glad dreng der er meget nysgerrig og elsker at have kontakt med andre børn og mennesker. Hvis han ikke var nogle af de ting, ville vi selvfølgelig vente med at sende ham i vuggestue til vi var lidt mere sikre på at det ikke ville blive noget problem for ham.
Jeg starter på arbejde i midten af oktober, dvs. at jeg har 14 dages indskoling med Storm. Vi har snakket med vuggestuen om det, og de synes absolut ikke at der er for tidligt at sende ham i vuggestue.
Men det nager mig alligevel lidt og jeg begynder at overveje om jeg skal forlænge min barsel, så Storm kan starte i vuggestue senere.
Hvad er din erfaring med at børn starter i vuggestue i den alder?
Mange hilsner,
Louise