Brev:
Alle de svære beslutninger
6. september 2011
Alder:
17 mdr.
Alle de svære beslutninger
Hej Helen
Tak for dit sidste svar ang. vores datters svære vuggestue start. Jeg skriver allerede igen, da jeg har brug for dit råd.
Det er ikke muligt jeg kan blive, da pædagoerne mener hun skal lære at undvære mig. Men vi har prøvet at far så aflevere istedet, det var der ikke den store forandring ved. Men det vidst ved at blive lidt bedre. Hun græder så snart hun se vuggestuen, men de siger at det begyndt at blive nemmere at trøste hende og hun vil også gerne ned og sidde og spise frugt og madpakke nu. Hun vil dog stadig gerne være oppe hos en pædagog eller meget tæt på en.
Jeg har pt. intet job, så henter hende kl 11.30 så hun stadig har korte dage og så vil de prøve at begynde at putte hende derover om nogle uger.
Mit spørgsmål er om du syntes vi skal give det en chance, for hun er jo blevet lidt bedre, selv om hun stadig græder, så det ikke hele tiden mere eller om hun skulle være tryg og rolig nu efter 3-4 uger.
Spurgte dem derovre og de sagde hun nok skulle vænne sig til det.
Mit andet spørgsmål er om det ville være dumt at rejse om ca 14 dage i en uge. Jeg tænker mest på hende, om hun lige er blevet tryg og vant til vuggestuen og så skal hun være en uge sammen med mor og far og så tilbage.
Skal vi så starte helt forfra med indkøring og en utrøstelig datter eller kan hun kende det og ved at her skal jeg være og lege til mor kommer igen.
Pædagoerne siger vi bare skal gøre det, men vi vil ikke rejse, hvis det går ud over hende på en dårlig måde.
Tak for hjælpen