Brev:
Hård vuggestuestart
29. august 2011
Alder:
17 mdr.
Hård vuggestuestart
Hej
Jeg har et spørgsmål eller problem ang. vores datter start i vuggestue.
Hun er en dejlig lille glad og følsom pige der altid har skulle se alting an og været/er utrolig glad for sin mor og skal ikke bare over i armene på alle mulige. Hun er ikke rigtig blevet passet ude, da hun er meget afhængig af at det er mig det putter osv når hun skal sove om aften.
Hun kan sagten blive passet hos mormor om dagen og vinke farvel og er bare glad.
Hun er 17 mdr nu og er startet vuggestue den 15.8, hvilket hun bestemt ikke bryder sig om. Hun græder og græder og de kan faktisk ikke rigtig få hende til at stoppe igen. Det eneste der hjælper er hvis de går en tur udenfor med hende, men hun vil ikke ned til de andre børn, eller sidde og spise og hun græder også stadig, når jeg henter hende igen.
Det en stor integre. inst. hvor de arbejder med åbne rum, så i selve vuggestuen er der 26 børn og 6 pædagoger.
Vi stadig i gang med indkøringen da de ikke mener hun har godt af lange dage, så jeg aflevere hende ved 9 tiden. Som regel hos den samme pædagog og så skal jeg komme igen efter et par timer.
Hun græder allerede når hun ser døren til vuggestuen og vil bestemt ikke over til pædagogerne, men det bliver jeg jo nødt til selv om det hårdt.
Hun piver også meget når vi kommer hjem, og vil bare hænge og jeg kan ikke gå fra hende. Hun kan kun falde i søvn om aftenen hvis hun får lov at ligge på min mave og vågner grædende mange gange i løbet af natten
Mine spørgsmål til dig er om det helt normalt?
Jeg er bange for jeg skader hende mere end gavner hende, når hun er så ked af det i vuggestuen. Gør jeg det?
Hvor længe tager en indkøring og er det for voldsomt for hende med alt den larm og børn, når hun er så følsom eller skal hun bare lige vænne sig til det?
Tror du hun ville ha bedre af en dagpleje, hvor der ikke er så mange andre hun skal forholde sig til eller ville hun reagere lige sådan.
Det var mange spørgsmål, men håber på svar.
mor til en dejlig pige