Hård vuggestuestart

29. august 2011

Kategori:
Alder:
17 mdr.

Hård vuggestuestart

Hej

Jeg har et spørgsmål eller problem ang. vores datter start i vuggestue.

Hun er en dejlig lille glad og følsom pige der altid har skulle se alting an og været/er utrolig glad for sin mor og skal ikke bare over i armene på alle mulige. Hun er ikke rigtig blevet passet ude, da hun er meget afhængig af at det er mig det putter osv når hun skal sove om aften.
Hun kan sagten blive passet hos mormor om dagen og vinke farvel og er bare glad.

Hun er 17 mdr nu og er startet vuggestue den 15.8, hvilket hun bestemt ikke bryder sig om. Hun græder og græder og de kan faktisk ikke rigtig få hende til at stoppe igen. Det eneste der hjælper er hvis de går en tur udenfor med hende, men hun vil ikke ned til de andre børn, eller sidde og spise og hun græder også stadig, når jeg henter hende igen.
Det en stor integre. inst. hvor de arbejder med åbne rum, så i selve vuggestuen er der 26 børn og 6 pædagoger.

Vi stadig i gang med indkøringen da de ikke mener hun har godt af lange dage, ...

Annonce

... så jeg aflevere hende ved 9 tiden. Som regel hos den samme pædagog og så skal jeg komme igen efter et par timer.
Hun græder allerede når hun ser døren til vuggestuen og vil bestemt ikke over til pædagogerne, men det bliver jeg jo nødt til selv om det hårdt.

Hun piver også meget når vi kommer hjem, og vil bare hænge og jeg kan ikke gå fra hende. Hun kan kun falde i søvn om aftenen hvis hun får lov at ligge på min mave og vågner grædende mange gange i løbet af natten

Mine spørgsmål til dig er om det helt normalt?
Jeg er bange for jeg skader hende mere end gavner hende, når hun er så ked af det i vuggestuen. Gør jeg det?
Hvor længe tager en indkøring og er det for voldsomt for hende med alt den larm og børn, når hun er så følsom eller skal hun bare lige vænne sig til det?
Tror du hun ville ha bedre af en dagpleje, hvor der ikke er så mange andre hun skal forholde sig til eller ville hun reagere lige sådan.

Det var mange spørgsmål, men håber på svar.

mor til en dejlig pige

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Jern - jerntilskud præmatur

Børn, der er født for tidligt, har behov for jerntilskud, da de har mindre depot af jern ved fødslen og større væksthastighed. Jern tilskuddet startes 6 uger efter fødslen:

Fødselsvægt < 1500 gram: Ca 8 mg jern dagligt i 12 måneder
Fødselsvægt > 1500 gram: ca 8 mg jern dagligt til 6 måneder

Børn, som får mere end halvdelen af deres ernæring som modermælkserstatning, skal have ½ dosis jern, dvs. ca. 4 mg hver dag eller 8 mg hver anden dag.

Det...

Læs mere i Babylex

Gylp

Når barnet spiser, sluger det ofte lidt luft, eller kommer til at spise for meget eller for hurtigt. Det resulterer i, at barnet ofte gylper efter et måltid, og det er helt normalt. Ofte er det, når barnet bøvser, at der kommer lidt mælk med op.

Hvis dit barn får flaske, kan du forsøge med en anden type flaskesut. Hvis hullet er for stort, så løber mælken for hurtigt. Du kan også forsøge at ændre spisestillingen, så dit barn sidder mere lodret, når det får mad.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Mange tak for dine mange meget gode og brugbare råd. Jeg er glad for at man kan skrive til dig. Ingen som jeg har mødt har så mange gode konkrete råd som du har og samtidig kan man altid mærke at det er med et stort hjerte. Tak! Persi