Brev:
Rød numse - 13 mdr.
28. august 2011
Alder:
13 mdr.
Rød numse - 13 mdr.
Hej Helen.
Først tusind tak for råd om kost, hvad kan jeg sige; det virkede! Nu har jeg i en måned kun ammet til natten og han er allerede begyndt at spise stort set hvad jeg stiller frem for ham. Det betyder at han får 6 måltider om dagen, inkl. amningen. Han er stadig ikke så vild med grøntsager, men jeg forsøger at snige dem i ham i frikadeller og kødsovs. Ret sejt hva'?
Nå, men mit spørgsmål går på om der er noget mad som kan give rød numse og i så fald hvad?
Han har den seneste tid haft meget rød numse med bittesmå hvide blærer. Jeg har fået noget creme der er til svampeinficeret eksem, noget stads med hormoner i. Det lader til at virker for en tid. Men det ville være rart, hvis jeg helt kunne undgå den røde numse. Der skal lige nævnes at jeg altid tørrer og lufter godt inden en ny ble sættes på. Jeg brugte hårtørrer da han var spæd og har derfor ikke haft noget problem med rød hale før.
Han har også den seneste tid vågnet op kort om natten flere gange, tror du det kan skyldes den røde numse? Eller er det bare endnu en af de faser han skal igennem?
Han kan endnu ikke gå, men står selv og kan gå med gåvogn. Moren er ved at være ret træt pga. de regelmæssige opvågninger om natten.... Han har fra dag et af sovet igennem.
Jeg glæder mig til at høre fra dig!
Kærlig hilsen
Træt mor til rødnumset....