Rød numse - 13 mdr.

28. august 2011

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Rød numse - 13 mdr.

Hej Helen.

Først tusind tak for råd om kost, hvad kan jeg sige; det virkede! Nu har jeg i en måned kun ammet til natten og han er allerede begyndt at spise stort set hvad jeg stiller frem for ham. Det betyder at han får 6 måltider om dagen, inkl. amningen. Han er stadig ikke så vild med grøntsager, men jeg forsøger at snige dem i ham i frikadeller og kødsovs. Ret sejt hva'?

Nå, men mit spørgsmål går på om der er noget mad som kan give rød numse og i så fald hvad?

Han har den seneste tid haft meget rød numse med bittesmå hvide blærer. Jeg har fået noget creme der er til svampeinficeret eksem, noget stads med hormoner i. Det lader til at virker for en ...

Annonce

... tid. Men det ville være rart, hvis jeg helt kunne undgå den røde numse. Der skal lige nævnes at jeg altid tørrer og lufter godt inden en ny ble sættes på. Jeg brugte hårtørrer da han var spæd og har derfor ikke haft noget problem med rød hale før.

Han har også den seneste tid vågnet op kort om natten flere gange, tror du det kan skyldes den røde numse? Eller er det bare endnu en af de faser han skal igennem?

Han kan endnu ikke gå, men står selv og kan gå med gåvogn. Moren er ved at være ret træt pga. de regelmæssige opvågninger om natten.... Han har fra dag et af sovet igennem.

Jeg glæder mig til at høre fra dig!

Kærlig hilsen
Træt mor til rødnumset....

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Navle

Hos det nyfødte barn sidder stadig en rest fra navlestrengen, som vil falde af, af sig selv, når barnet er mellem ca. 5 dage og tre uger gammelt. Det er normalt at det kan bløde fra navlen i denne periode og det kan også lugte fra navlen, da det er en forrådningsproces der sker.

Du skal være opmærksom på at navlen ikke begynder at lugte for meget, da det kan være tegn på infektion. Hvis navlen lugter gennem barnets tøj, er det for meget. Hvis der er rødme omkring navlen, kan...

Læs mere i Babylex

Feberkrampe

Det lille barn evne til at kunne regulere sin temperatur er umoden. Det betyder, at nogle børn får krampe i forbindelse med, at de får feber. Temperaturen kan stige pludseligt, og når temperaturen stiger for hurtigt, kan temperaturreguleringscenteret i hjernen ikke følge med, og kramperne opstår.

Feberkramper opstår hos 2-5% af børn mellem 6 måneder og 5 år, og det er den hyppigste årsag til kramper hos børn. Feberkrampe er delvist arveligt, så end forældre eller søskende har...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for alt din støtte og hjælp indtil nu. Igennem dig har jeg lært at have tillid til mine beslutninger og oser ud af tryghedsposen til min dreng og dette med god samvittighed!!!

Ingen tvivl om at du altid skal være min sundhedsplejerske :-)

Kærlig hilsen
P, mor til dreng på 15 måneder.