Brev:
Hvordan får vi hende til at bruge sut?
9. juni 2011
Alder:
1 mdr.
Hvordan får vi hende til at bruge sut?
Hej Helen.
Så er jeg her igen. Vi kan ikke få Olivia til at tage en sut. Jeg har prøvet både de runde og de anatomiske i naturgummi. Hun bliver så sur og ked af det når hun får den i munden. Min sundhedsplejerske sagde vi skulle prøve, når hun ikke havde brug for den og så ligesom lege med den, så hun ville tage den, men jeg synes det er så ærgerligt at de perioder hun er vågen og glad og klar på at "lege" så skal hendes humør ødelægges af sutten. Det er lykkedes mig 1 gang at få hende til at tage den og falde i søvn med den. Men det krævede også at jeg holdt sutten i munden på hende og nussede hende samtidig, og glad for det var hun ikke.
Jeg har også prøvet at tilbyde bryst for hvis nu hun var sulten, men så sutter hun 5-6 gange og faldere i søvn. Så tænker hun har et suttebehov, som helst ikke skal gå ud over mine bryster;-)
Jeg har idag købt en 3. sut, men i silikone, så ser jeg om den bliver accepteret.
Men har du et godt råd? For jeg vil rigtig gerne have hun lære at bruge den, da det kan være en rigtig god trøst (når hun lære det).
Olivia er nu 4 uger.
Med venlig hilsen
Charlotte.