Hård mave - 18 mdr.

31. maj 2011

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Hård mave - 18 mdr.

Hej Helen

Jeg har ikke skrevet til dig i lang tid, da vi faktisk ikke har haft behov for det, men nu føler jeg alligevel, at jeg har behov for din ekspertise.

Liv har altid haft hård mave og de sidste 14 mdr har hun fået lactuose efter aftale med lægen. Vi har mange gange forsøgt at trappe langsomt ud, men uanset om hun får lactulosen eller ej, så er hendes afføring enten små, tørre, meget ildelugtende "gedelorte" eller én stor rund bold, som man næsten ikke kan forstå hvordan er kommet ud af hende. Som højeste dosis har hun fået 15 ml dagligt, uden at det egentligt har haft nogen stor effekt.

Jeg synes efterhånden det er ved at være nok nu. Hun har ikke smerter i forbindelse med at ...

Annonce

... komme af med noget, men det kan da ikke være særligt behageligt :( Hun har afføring ca 1 (-2) gange dagligt.

Hun er ellers en pige der stortrives, sover om natten, spiser godt, er superglad og hun er stadigt godt i stand og mangler bestemt ikke noget. Jeg tror hun vejer ca 13 kg nu.

Vi forsøger at give hende masser af vand, frugt, fibre osv og undgår banan, men er der en anden måde vi kan få hendes mave på rette køl? Kan det være en ide at tage komælken ud af hendes kost i en periode og supplere med kalktabs?

Hvordan ser afføringen normalt ud hos et barn på hendes alder? Vi har jo ikke noget at sammenligne med.

Jeg ser frem til at høre dine gode råd.

Med venlig hilsen
Livs mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Slå

Det er forbudt ved lov at slå sit barn. Den såkaldte revselsesret blev afskaffet af Folketinget i 1997. At slå sine børn er således en ulovlig måde at opdrage på - og det gælder også "dask over fingrene", hvis det lille barn piller ved noget det ikke må. Et barn der bliver slået vil føle sig mindre værd.

Et barn der bliver slået er udsat for fysisk vold. Det kan være at barnet får en lussing, en endefuld, at barnet bliver sparket, rusket, brændt med cigaretter eller lignende....

Læs mere i Babylex

PKU

Phenylketonuri, PKU, er en stofskiftedefekt og det kaldes også nogle gange for "Føllings syge" efter den læge, som opdagede sygdommen i 1934.

I Danmark er det jordemoderen, der efter fødslen, undersøger om barnet har PKU. Dette gøres ved at tage en blodprøve, en hælprøve på alle nyfødte. Prøven skal tages når barnet er mellem 48-72 timer gammel. Får man et positivt resultat på prøven, skal barnet have behandling før det er 2 uger gammelt og indenfor 24 timer efter det positive...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dine fantastiske sider - det er dejligt at kunne skrive til dig, når man bor i Italien hvor der ikke findes sundhedsplejerske ;o)

Kærlig hilsner
Tanya fra Italien