Brev:
Hård mave - 18 mdr.
31. maj 2011
Alder:
18 mdr.
Hård mave - 18 mdr.
Hej Helen
Jeg har ikke skrevet til dig i lang tid, da vi faktisk ikke har haft behov for det, men nu føler jeg alligevel, at jeg har behov for din ekspertise.
Liv har altid haft hård mave og de sidste 14 mdr har hun fået lactuose efter aftale med lægen. Vi har mange gange forsøgt at trappe langsomt ud, men uanset om hun får lactulosen eller ej, så er hendes afføring enten små, tørre, meget ildelugtende "gedelorte" eller én stor rund bold, som man næsten ikke kan forstå hvordan er kommet ud af hende. Som højeste dosis har hun fået 15 ml dagligt, uden at det egentligt har haft nogen stor effekt.
Jeg synes efterhånden det er ved at være nok nu. Hun har ikke smerter i forbindelse med at komme af med noget, men det kan da ikke være særligt behageligt :( Hun har afføring ca 1 (-2) gange dagligt.
Hun er ellers en pige der stortrives, sover om natten, spiser godt, er superglad og hun er stadigt godt i stand og mangler bestemt ikke noget. Jeg tror hun vejer ca 13 kg nu.
Vi forsøger at give hende masser af vand, frugt, fibre osv og undgår banan, men er der en anden måde vi kan få hendes mave på rette køl? Kan det være en ide at tage komælken ud af hendes kost i en periode og supplere med kalktabs?
Hvordan ser afføringen normalt ud hos et barn på hendes alder? Vi har jo ikke noget at sammenligne med.
Jeg ser frem til at høre dine gode råd.
Med venlig hilsen
Livs mor.