Brev:
Luft i maven - 5 mdr.
27. maj 2011
Alder:
5 mdr.
Luft i maven - 5 mdr.
Hej Helen.
Min søn har lige fra 3-ugers alderen haft lidt bøvl med luft i maven. Det har ikke været slemt nok til at kunne være kolik, men han har haft svært ved at komme af med sin luft i maven, hvilket har resulteret i gråd og skrigeture (han har dog ikke været utrøstelig).
Vi er startet på overgangskost for en måned siden - da han var 4 måneder, hvilket han har været rigtig glad for, da min mælk slet ikke mættede ham mere, selvom jeg havde - og fortsat har - rigeligt mælk.
De sidste to uger har han døjet mere og mere med luft i maven hele døgnet rundt, hvilket giver rigtig mange skrigture i løbet af dagen. Hans afføring er, som følge af ændret kost, blevet mere fast, men han kommer af med en stor portion hver dag, så han er ikke blevet forstoppet.
De situationer hvor han plages mest af luft i maven er når han spiser (både ved brystet og med ske) og om natten. Hvad skal jeg gøre?
Hilsen