Brev:
Kampen om solcreme
26. maj 2011
Alder:
3 år, 1 mdr.
Kampen om solcreme
Kære Helen,
Jeg har et kort spørgsmål, som trænger sig på, her hvor sommeren er ved at være over os. For vores ældste søn på tre hader at få solcreme på. Han skriger og skriger - der er ingen tvivl om, at han virkelig bliver ked af det (og bange?). Vi prøver at lokke og belønne - men som regel ender det alligevel med, at vi må holde ham fast og tvinge det på ham. Imens skriger han så forfærdeligt og råber: "I må altså ikke" og den slags. Nogle dage fortsætter skrigeriet i flere minutter bagefter, fordi han er så ulykkelig.
Det er næsten ikke til at bære - både hans far og jeg er rigtig kede af at skulle udsætte ham for det, men omvendt kan vi jo simpelthen ikke lade ham slippe. Han går i skovbørnehave og er ude det meste af dagen, og vi vil ikke risikere skoldning... Jeg ved, at de i børnehaven også har svært ved at smøre ham ind over frokost og af og til må opgive - så vi SKAL desværre have smurt ham ind om morgenen.
Har du nogle tips, som man kan bruge, når børn ikke bryder sig om at få creme på?
Han er en temperamentsfuld dreng, men vores morgener er ellers ret hyggelige, og han er god til fx at få børstet sine tænder. Så rigtig ærgerligt med den creme.. :(
Og forresten: tak for dit sidste tip om 'drømmeflasken', der nu har gjort, at lillebror (og vi) kan sove lidt længere.
Mange hilsner