Kampen om solcreme

26. maj 2011

Kategori:
Alder:
3 år, 1 mdr.

Kampen om solcreme

Kære Helen,

Jeg har et kort spørgsmål, som trænger sig på, her hvor sommeren er ved at være over os. For vores ældste søn på tre hader at få solcreme på. Han skriger og skriger - der er ingen tvivl om, at han virkelig bliver ked af det (og bange?). Vi prøver at lokke og belønne - men som regel ender det alligevel med, at vi må holde ham fast og tvinge det på ham. Imens skriger han så forfærdeligt og råber: "I må altså ikke" og den slags. Nogle dage fortsætter skrigeriet i flere minutter bagefter, fordi han er så ulykkelig.

Det er næsten ikke til at bære - både hans far og jeg er rigtig kede af at skulle udsætte ham for det, men omvendt kan vi jo ...

Annonce

... simpelthen ikke lade ham slippe. Han går i skovbørnehave og er ude det meste af dagen, og vi vil ikke risikere skoldning... Jeg ved, at de i børnehaven også har svært ved at smøre ham ind over frokost og af og til må opgive - så vi SKAL desværre have smurt ham ind om morgenen.

Har du nogle tips, som man kan bruge, når børn ikke bryder sig om at få creme på?

Han er en temperamentsfuld dreng, men vores morgener er ellers ret hyggelige, og han er god til fx at få børstet sine tænder. Så rigtig ærgerligt med den creme.. :(

Og forresten: tak for dit sidste tip om 'drømmeflasken', der nu har gjort, at lillebror (og vi) kan sove lidt længere.

Mange hilsner

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Babynest

En babynest er oprindeligt en svensk opfindelse, som efterhånden har spredt sig over hele verden. Også i Danmark er det meget populært at bruge en nest til sit barn.

En babynest kaldes også en babyrede, og den bruges til at lægge dit barn i, når du gerne vil have, at dit barn skal føle sig omsluttet og holdt, og du ikke selv kan have dit barn i armene. Det vil sige, at hver gang du lægger dit barn fra dig, fordi du f.eks. skal ordne vasketøj, lave mad, tale i telefon eller...

Læs mere i Babylex

Lattergas ved fødsel

Lattergas er en blanding af ilt og kvælstofilte, som man indånder gennem en maske.

Lattergas bruges som smertestillende og er et tilbud til kvinder, der er i fødsel. Jordmoderen vejleder kvinden i, hvordan masken bruges - lattergas virker bedst, hvis du trækker vejret i masken, når du mærker, at der er en ve på vej, og så lægger masken fra dig igen, når veen klinger af.

Lattergas virker på den måde, at kvinden mærker smerten, men ikke lader sig gå på af den, og den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så er jeg tilbage i klubben igen, for nu er barn nummer to kommet til, og med ham nye udfordringer, for ingen børn er jo ens ;-) Og jeg trænger til lidt professionel hjælp fra en sundhedsplejerske, der ikke er bange for at have en mening.

Hilsen mor til to drenge