Afsked med en gammel ven

18. maj 2011

Kategori:
Alder:
2 år

Afsked med en gammel ven

Kære Helen.

For et par måneder siden gik det for alvor op for mig, at jeg nok var ved, at skulle sige farvel til min gamle kat, Chitty..

Chitty blev 17 år, og i den tid har han boet hos mig, så han betød rigtig meget for mig.

Chitty betød også rigtig meget for Simon, katten har jo været i hans liv lige siden han kom til, så Simon var rigtig glad for ham, og det var det første ord han lærte at sige: "tji'ti"

Min mand og jeg var begge pænt nervøs for hvilken betydning det villa ha' for Simon, og spurgte os for i vuggeren.
Her mente man, at det nok ville være os, der ville være mest berørte, men at vi kunne sige til Simon at missen nu var i misse himlen, og ikke kom mere..

Den dag vil skulle sige farvel, var Simon i vuggeren, og vi havde fri. Dyrlægen kom hjem til os, og det hele foregik meget fredfyldt og kærligt.

Da Simon kom hjem om eftermiddagen var det hele overstået og missen begravet i haven.
På vejen hjem havde min mand forsøgt at forklare Simon det som pædagogerne havde rådet, men vi var i tvivl om hvad han forstod, han så bare lidt tænkende ud..

Jeg har selv været MEGET ked af det, og har forsøgt at passe lidt på at Simon ikke blev alt for udsat for mig sorg, samtidig med at vi mente at det var ok, at han så at jeg var ked af det, og blev glad igen..

Som dagene ...

Annonce

... gik spurgte Simon faktisk slet ikke til Chitty, hvilket undrede mig meget, da han havde været en stor del af Simons liv..

Pludselig en dag skete der så det, at Simon for alvor forelskede sig i en af sine små bamser, en lille hvid tiger bamse, som han selv døbte Chitty.

Jeg behøver vel ikke at fortælle, at jeg blev noget lang i ansigtet, da Simon en morgen sad i sin seng, og pludselig udbrød:
"Der er Chitty" igen og igen, med ansigtet i et stort smil :o)
Vi har ikke påvirket ham i den retning, så det må ha' være et savn i ham, som har trikket dette frem, eller hvad foregik der i hans lille hoved, kan du forklare det..??

Vi har endnu en gammel kat, som hedder Oliver, og han er nu genstand for Simons kærlighed, sammen med hans uundværlige Chitty-bamse-mis..

På trods af hvad pædagogerne sagde, så har det åbenbart betydet så meget for Simon, at han, på eget initiativ, har døbt sin bamse Chitty..
På den måde kan han nemlig stadig kalde på missen, også selvom han ikke er hos os mere..

Jeg kunne godt tænke mig at vide om du synes at vi skulle ha' fortalt Simon at missen ligger begravet i vores have, og hvor..??

Jeg vil egentlig ikke rigtig noget med denne historie, andet end at fortælle den til dig, da jeg synes at det er en meget tankevækkende oplevelse..

De bedste hilsner fra Vibeke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

Annonce

Viden om børn:

Vuggedød - uventet spædbarnsdød

Den egentlige årsag til vuggedød eller pludselig spædbarnsdød kendes ikke. Men man ved, at der er visse faktorer, som har betydning. i 1980erne døde over 100 spædbørn hvert år uventet under søvn og siden 1990erne er antallet faldet drastisk. I dag er det under 10 børn om året i Danmark, der rammes af vuggedød.

Faldet i vuggedød skyldes i høj grad følgende anbefalinger fra Sundhedsstyrelsen:

1. Læg altid barnet til at sove på ryggen. Hvis barnet sover på maven, er...

Læs mere i Babylex

Peanuts og børn

Peanuts (jordnødder) - bør ikke gives til børn under 3 år. Det samme gælder andre hele nødder, kerner fra vindruer, popcorn, hele rå gulerødder og lignende hårde fødevarer.

Børn under 3 år vil ofte have vært ved at tygge og bearbejde hårde fødevarer, og der er derfor en risiko for, at barnet fejlsynker - og det kan være meget farligt. I værste fald kan f.eks. en peanut sætte sig fast ved luftrøret og blokere luftvejene. Især peanuts og kerner fra vindruer har vist sig at udgøre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dine altid venlige svar - de giver os noget at tænke over - og lidt ro til det bekymrede moderhjerte ...

Mor til Magnus 15 måneder