Forældremyndighed ved dødsfald?

16. maj 2011

Kategori:
Alder:
8 år

Forældremyndighed ved dødsfald?

Hej Helen,

Det er maaske et lidt underligt og trist spoergsmaal at stille dig, men jeg undrer hvad der skal ske med vores to drenge, hvis det allervaerste skulle ske, og baade deres far og jeg skulle gaa bort paa samme tid.

Hvad sker der og hvem bestemmer hvor boernene skal placeres? Hvad ville man beslutte hvis vi boede i Danmark ? (Vi bor jo i Tyskland til dagligt, men har meget stor tilknytning til Danmark).

Hjaelper det noget, hvis man selv skriver testamente og udtrykker sit oenske om hvor barnet skal placeres?

Ville mine foraeldre, som begge er ...

Annonce

... omkring 65 blive doemt at vaere "for gamle" til at forsoerge og opdrage vores boern? De har utroligt stor tilkytning til mine foraeldre, som cirka opholder sig (er paa besog) her i Berlin 10 dage om maaneden, altsaa naesten 30% af tiden. De har ikke saerligt stor tilknytning til andre familiemedlemmer, da vi kun ses med mine og min mands soeksende cirka hver 3-6 maaned.

Er der risiko for at de vil blive anbragt hos helt fremmede?

Hvis det er en god ide at skrive testamente, ved du hvor man kan / boer henvende sig?

Mange venlige hilsner,
Den bekymrede mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. februar 2024 | Sovevaner | 8 år, 7 mdr.

8-årig kommer ind til mor og far om natten

Kære Helen. Jeg skriver da mig og min mand ønsker at få dobbeltsengen...

21. november 2023 | Udvikling | 7 år, 4 mdr.

Dreng på 7 år, social udvikling

Kære Helen, Vi er forældre til en dejlig dreng på snart 7 et halvt år. Han...

5. oktober 2023 | Opdragelse | 7 år, 4 mdr.

7årig dreng

Hej Helen, Jeg har så mange ting jeg er usikker på, og ved ikke hvor jeg...

Annonce

Viden om børn:

Leg

For det lille barn er leg meget vigtigt, da det er igennem leg, at barnet udforsker verden og dermed udvikler sig. Og I begyndelsen er I forældre det bedste legetøj, og jeres barn vil elske jeres mimik, lyde og berøring.

Jeres barn har stor glæde af, at I tumler, triller, hjælper barnet med at cykle med benene, danser med barnet i armene... Ligesom jeres barn har brug for at mærke jer tæt på, ligge hud-mod-hud, blive kysset, krammet, kærtegnet og sunget for.

I takt...

Læs mere i Babylex

Gulsot nyfødt

Ca. 60% af alle nyfødte får en gullig farve i huden, det kaldes gulsot eller icterus/ikterus. Det opstår ofte, når barnet er 2-3 dage gammelt, og det topper, når barnet er 5 dage.

Gulsot er hos de fleste børn en ufarlig tilstand, som ikke skader barnet, og som ikke kræver behandling. Det opstår, fordi børn fødes med en del ekstra røde blodlegemer. Da barnet lå i livmoderen, var blodlegemerne med til at ilte barnets blod, men efter fødslen har lungerne overtaget denne funktion,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg skriver da jeg gerne vil takke dig for dine råd og støtte. Lige da jeg læste dit brev blev jeg ked af det, for jeg ville for alt i verden være en mor, som giver sit barn opmærksomhed nok. Men du havde jo ret :0)

Jeg har fået det godt igen, er begyndt at arbejde og får medicin og går til samtaler ved en psykolog. Det har hjulpet mig meget.

Jeg vil sige 1000 tak til dig for at støtte mig og give mig råd.

Du hører nok fra mig igen

Knus fra mig