Brev:
Forældremyndighed ved dødsfald?
16. maj 2011
Alder:
8 år
Forældremyndighed ved dødsfald?
Hej Helen,
Det er maaske et lidt underligt og trist spoergsmaal at stille dig, men jeg undrer hvad der skal ske med vores to drenge, hvis det allervaerste skulle ske, og baade deres far og jeg skulle gaa bort paa samme tid.
Hvad sker der og hvem bestemmer hvor boernene skal placeres? Hvad ville man beslutte hvis vi boede i Danmark ? (Vi bor jo i Tyskland til dagligt, men har meget stor tilknytning til Danmark).
Hjaelper det noget, hvis man selv skriver testamente og udtrykker sit oenske om hvor barnet skal placeres?
Ville mine foraeldre, som begge er omkring 65 blive doemt at vaere "for gamle" til at forsoerge og opdrage vores boern? De har utroligt stor tilkytning til mine foraeldre, som cirka opholder sig (er paa besog) her i Berlin 10 dage om maaneden, altsaa naesten 30% af tiden. De har ikke saerligt stor tilknytning til andre familiemedlemmer, da vi kun ses med mine og min mands soeksende cirka hver 3-6 maaned.
Er der risiko for at de vil blive anbragt hos helt fremmede?
Hvis det er en god ide at skrive testamente, ved du hvor man kan / boer henvende sig?
Mange venlige hilsner,
Den bekymrede mor