Bøvseproblemer

11. maj 2011

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Bøvseproblemer

Hej Helen

Vores datter er begyndt at døje med bøvser igen. De første mange måneder har de mange gange været skyld i at hun vågnede og græd, men jeg troede at hun var vokset fra dem for jeg synes det er lang tid siden der rigtigt har været nogle, men de sidste par uger er det flere gange sket at hun er vågnet – enten i barnevognen om dagen eller i sengen om aftenen – og haft en bøvs.

For at komplicere det yderligere har hun skreget, men på en meget temperamentsfuld måde, hvor vi flere gange har troet hun ”bare” var sur og prøvet at berolige hende for vi bruger for tiden en del energi på søvntræning og vil helst ikke vænne hende til at få sin vilje med det samme og når vi så til sidst har opgivet og har taget hende op så kom der en bøvs. Så får man dårlig samvittighed!

Mit spørgsmål er så om man generelt set gøre noget for at ...

Annonce

... undgå problemer med bøvser? Jeg har overvejet om det er fordi hun er for træt når hun bliver ammet i søvn, så hun sutter mere intenst og får mere luft med. Men jeg har også oplevet at der var en bøvs en gang hvor hun ikke var ammet umiddelbart inden. Vi har diskuteret om hun kan ske simpelthen at suge luft ind – evt. ifm at hun skriger/brokker sig for at komme op. Eller om det er mest sandsynligt at det er pga bøvsen hun brokker sig.

Om aftenen kan jeg kun lægge hende når jeg har ammet hende i søvn, så hvis jeg skal have hende over skulderen inden jeg lægger hende vækker jeg hende bare og må starte forfra. Men jeg er heller ikke sikker på at det ville være nok for jeg prøver at bøvse hende af ved at klappe hende på ryggen inden jeg lægger hende i barnevognen om dagen, men der er det altså ikke altid nok.

Håber du har et godt råd!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Amning og medicin

Når du spiser og drikker, så går det du indtager via din blodbane over i mælken og vil således blive overført til dit barn. Derfor er det meget vigtigt at du taler med din læge, hvis du har behov for at tage medicin, når du ammer dit barn.

Der kan være mange grunde til at man får medicin, når man ammer. Der kan være behov for smertestillende, der kan være behov for antidepressiv medicin, antibiotika og mange andre ting og der findes næsten altid præparater, som kan tages selvom...

Læs mere i Babylex

Krydderurter

På persille, purløg og andre krydderurter og bladgrøntsager som f.eks. spinat og salat, kan der være jord og dermed jordbakterier - selv efter grundig vask. Bakterierne kan vokse, hvis maden gemmes eller ved genopvarmning, og de kan medvirke til dannelse af nitrit. Nitrit kan reagere med blodets hæmoglobin, så det ikke kan transportere ilt rundt i barnets krop.

"Grønt drys"på varm mad må derfor ikke gives til spædbørn og småbørn. Friske krydderurter og bladgrøntsager må dog...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen!

Jeg er godt nok glad for at jeg kan skrive til dig, jeg udnytter det i fuld stil!!

Tak for dine mange gode svar. Jeg elsker dem!

Hilsen Sophie, mor til pige på 9 måneder