Flytning - 3 år, 3 mdr.

6. marts 2011

Kategori:
Alder:
3 år, 3 mdr.

Flytning - 3 år, 3 mdr.

Hej Helen !

Vi står midt i hussalg og køb, det hele er gået meget hurtigere end planlagt, hvilket jo er positivt, men med dette følger også en masse spørgsmål ang hvordan vi gør flytningen så nem, som muligt for vores datter på 3,3 år.

Vi har ikke sagt noget til hende endnu, det sidste skal jo lige falde endeligt på plads. Men hun fornemmer helt klart at der sker noget. Desværre skal hun jo også skifte børnehave, hvilket jeg tror bliver det sværeste, da hun er så glad for sin ...

Annonce

... nuværende.

Hvordan gør vi overgangen nemmest for hende.?

Hvornår skal vi fortælle hende det?

Er det dumt at starte i ny børnehave, samtidig med at vi flytter? (Vi flytter ca 20 km, så hun kunne godt starte før el efter flytningen, ville dog gi meget kørsel)

Vi overtager nok det nye hus ca 2 mdr før vi flytter, da der skal istandsættes en masse, ville det være en god ide at tage hende med der ud løbende før vi flytter helt.

Håber du kan give os nogle gode råd

Med venlig hilsen
Lisa

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Nysgerrighed børn

At være nysgerrig er den egenskab, der giver barnet nye erfaringer, og dermed får barnet til at udvikle sig og blive mere intelligent. Små børn er født som små forskere, der er rigtig gode til at undre sig over ting de møder og være nysgerrige på den verden, der omgiver dem.

Et barn skal derfor ikke stoppes i at udforske verden, men skal have lov til at undersøge og bibeholde sit naturlige anlæg for nysgerrighed. Det lille barn skal således opfordres til at føle, gribe, smage og...

Læs mere i Babylex

Præmature allergidisponerede spædbørn

Hos meget små præmature allergidisponerede børn kan der være mere væsentlige ernæringsproblemer end allergiforebyggelse at tage højde for. Derfor må man altid tage individuelle hensyn, hvor det vigtigste er, at barnet kommer i trivsel.

Et præmaturt barn tilbydes samme allergiforebyggende diæt som mature allergidisponerede spædbørn. Modermælk er den bedste ernæring, og hvis dette ikke er muligt tilbydes barnet en special erstatning.

Det vides ikke, hvor længe det er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid gode råd... Din hjemmeside er til stor hjælp. Især for os udenlandsdanskere som ikke har en sundhedsplejerske til rådighed på samme måde som man har i Danmark.

Tak, for alt det du gør.

Udlandsdanskeren