Brev:
Håndsprit - 2 år, 4 mdr.
6. februar 2011
Alder:
2 år, 4 mdr.
Håndsprit - 2 år, 4 mdr.
Kære Helen!
Jeg har i et tidligere brev spurgt dig, om det var ok at bruge håndsprit til små børn. Jeg vil nu høre, om man kan bruge det for meget, og om der er nogle sundhedsskadelige stoffer i?
Vi bruger den fra apoteket, som i hvert fald er uden parfume og parabener. Vi er i en periode, hvor vi har været (og er) ekstremt sygdomsramte, så vi er meget opmærksomme på god håndhygiejne. Samtidig har vi en periode, hvor vores søn protesterer meget over at få vasket hænder. Så nu spritter vi hans (og vores) hænder rigtigt mange gange om dagen.
Det er typisk inden alle måltider, hver gang han skal have et stykke frugt eller lignende, og når vi f.eks. kommer hjem fra institutionen. De bliver selvfølgelig vaskede, hvis de er synligt snavsede, og efter måltider vasker vi mund og hænder med en våd vaskeklud.
Med venlig hilsen en mor, der er ved at være godt træt af sygdom.