Håndsprit - 2 år, 4 mdr.

6. februar 2011

Kategori:
Alder:
2 år, 4 mdr.

Håndsprit - 2 år, 4 mdr.

Kære Helen!

Jeg har i et tidligere brev spurgt dig, om det var ok at bruge håndsprit til små børn. Jeg vil nu høre, om man kan bruge det for meget, og om der er nogle sundhedsskadelige stoffer i?

Vi bruger den fra apoteket, som i hvert fald er uden parfume og parabener. Vi er i en periode, hvor vi har været (og er) ekstremt sygdomsramte, så vi er meget opmærksomme på god håndhygiejne. Samtidig har vi en periode, hvor vores søn ...

Annonce

... protesterer meget over at få vasket hænder. Så nu spritter vi hans (og vores) hænder rigtigt mange gange om dagen.

Det er typisk inden alle måltider, hver gang han skal have et stykke frugt eller lignende, og når vi f.eks. kommer hjem fra institutionen. De bliver selvfølgelig vaskede, hvis de er synligt snavsede, og efter måltider vasker vi mund og hænder med en våd vaskeklud.

Med venlig hilsen en mor, der er ved at være godt træt af sygdom.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Lattergas ved fødsel

Lattergas er en blanding af ilt og kvælstofilte, som man indånder gennem en maske.

Lattergas bruges som smertestillende og er et tilbud til kvinder, der er i fødsel. Jordmoderen vejleder kvinden i, hvordan masken bruges - lattergas virker bedst, hvis du trækker vejret i masken, når du mærker, at der er en ve på vej, og så lægger masken fra dig igen, når veen klinger af.

Lattergas virker på den måde, at kvinden mærker smerten, men ikke lader sig gå på af den, og den...

Læs mere i Babylex

Brystopereret

Mange kvinder bliver idag brystopereret. En brystoperation kan både være en brystreduktion, hvor man har fjernet noget af brystet og en brystimplantation, hvor man har gjort brysterne større.

Mange kvinder bekymrer sig om hvorvidt de vil kunne amme deres barn, når de er brystopererede og der er ikke andet at gøre, end at se hvad tiden bringer. Nogle kvinder vil fint kunne amme, det afhænger meget af operationsmåden. En del kvinder ammer delvist, giver altså bryst og supplerer med...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Hvor er det altså fedt, at kunne skrive alle sine dumme og til tider overflødige spørgsmål her, og så få et godt og brugbart svar fra dig.

Venligst Susan, mor til Anna 13 måneder