Brev:
Bekymret for skævt baghoved - 3 mdr.
3. februar 2011
Alder:
3 mdr.
Bekymret for skævt baghoved - 3 mdr.
Hej Helen
Vores søn på snart 4 mdr. har desvære fået skævt baghoved. Han har en farvorit side som er højre side og der ligger han altid hvis han kunne få lov. Det største problem er dog at han i højre side af hovedet ½ cm over øret har et forholdsvis stor indhak i hovedet tror det er pladerne i hovedet der er rykket.
Vi gør alt for at få ham til at se til venstre. han ligger på venstre side med et tæppe i ryggen i barnevognen og i sengen om natten. Om dagen sker alt fra venstre side og vi prøver så vidt mulig at han altid ligger på venstre side. Men hvad mere kan vi gøre? Og kan han blive skadet af det indhak i hovedet?
Ang hans hud som jeg skrev til dig sidst så er den stadig meget tør og det klør meget på ham især brystkassen, min egen læge mener ikke det er andet end tør hud, så der er vi stadig lidt i vilrede. Jeg smører ham 3 gange daglig med a-derma exomega efter anbefalig fra apoteket. Dette har en lille effekt, men tager ikke kløen. Vi kan tydlig se at det bliver forværet når det fryser ude. Vi håber det forsvinder med tiden.
Hilsen en bekymret mor