Bekymret for skævt baghoved - 3 mdr.

3. februar 2011

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Bekymret for skævt baghoved - 3 mdr.

Hej Helen

Vores søn på snart 4 mdr. har desvære fået skævt baghoved. Han har en farvorit side som er højre side og der ligger han altid hvis han kunne få lov. Det største problem er dog at han i højre side af hovedet ½ cm over øret har et forholdsvis stor indhak i hovedet tror det er pladerne i hovedet der er rykket.

Vi gør alt for at få ham til at se til venstre. han ligger på venstre side med et tæppe i ryggen i barnevognen og i sengen om natten. Om dagen sker alt fra venstre side og vi prøver så vidt mulig at han altid ligger ...

Annonce

... på venstre side. Men hvad mere kan vi gøre? Og kan han blive skadet af det indhak i hovedet?

Ang hans hud som jeg skrev til dig sidst så er den stadig meget tør og det klør meget på ham især brystkassen, min egen læge mener ikke det er andet end tør hud, så der er vi stadig lidt i vilrede. Jeg smører ham 3 gange daglig med a-derma exomega efter anbefalig fra apoteket. Dette har en lille effekt, men tager ikke kløen. Vi kan tydlig se at det bliver forværet når det fryser ude. Vi håber det forsvinder med tiden.

Hilsen en bekymret mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Vaccination

De danske sundhedsmyndigheder anbefaler følgende vaccinationer:

- 3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 1 og PCV7-1

- 5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 2 og PCV7-2

- 12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 3 og PCV7-3

- 15 mdr.: MFR 1

- 4 år: MFR 2 (pr. 1. april 2008)

- 5 år: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

- 12 år: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3

Læs mere i Babylex

Omega-3 til gravide

Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk.

Omega-3 er meget vigtigt for udviklingen af fosterets og spædbarnets nervesystem og hjerne, synssansen og de kognitive færdigheder (indlæringsevne og hukommelse).

Derudover viser undersøgelser at Omega-3 har betydning for om graviditeten opnår normal længde og om barnet har en normal fødselsvægt.

Hvis du spiser 200-300 g. fisk om ugen, så er fedtsyrerne altid tilgængelige for dit...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Som saedvanligt: Tusind tak for dine dejlige raad og brugbare viden! Det er fantastisk at have dig

Mange hilsner
Camilla