Mors sprog

31. januar 2011

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Mors sprog

Hej Helen,

Mit spørgsmål vedrører denne gang ikke min datter, men mig selv.

Jeg oplever at mit talte sprog er blevet forringet siden jeg vendte tilbage til mit arbejde efter barslen. Det er nu ca 5 måneder siden jeg igen startede på arbejde. Det var slemt i starten og er så blevet lidt bedre - men halter altså stadig.

Problemet opleves sådan her i praksis:
Jeg kan tage mig selv i at fuldstændig mangle det rigtige ord for det jeg vil sige.

Jeg bytter om på ord, og siger midt i en sætning et andet ord end det jeg vil sige. Den anden dag stod ...

Annonce

... vi i grøntafdeligen i Bilka og jeg sagde fx æble istedet for øre.

Hvis jeg rigtig koncentrerer mig går det bedre, det er altså værst når jeg bare taler uden at tænke. Men den med at søge efter de rigtige ord er sværere at slippe uden om. Og det er altså en "brist" som folk lægger mærke til, og som ind imellem er til stor frustration for både mig og min mand.

Er det noget du har hørt om før - altså at det er "ammehjerne"/barselsrelateret? Overvejer nemlig lidt at gå til læge, men ved ikke om det normalt i min situation.

Venlig hilsen
Idas mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Sundhedsplejerske

Alle sundhedsplejersker er uddannet sygeplejersker og har arbejdet på forskellige børneafdelinger i sygehusvæsnet samt i den kommunale pleje. Derudover har sundhedsplejersken taget en diplomuddannelse til sundhedsplejerske.

En sundhedsplejerske følger børnene fra de bliver født (nogle gange allerede i graviditeten) og indtil de går ud af folkeskolen.

Alle børnefamilier i Danmark får tilbudt at modtage besøg af sundhedsplejersken. Når et lille barn bliver født, så...

Læs mere i Babylex

Autostol

Til transport i bil skal barnet sidde i en godkendt autostol. Det lille barn skal helst sidde fastspændt med ryggen mod kørselsretningen.

Autostole skal være godkendt efter ECE (R)-44-03 eller 44-04. Der skal være et E-mærke på stolen, og den lange talrække under eller efter E-mærket skal starte med enten 03 eller 04.

For fastmonterede autostole hedder godkendelsen ECE (R) 44-05.

Autostole med andre mærkninger skal også være E-mærket, for at de er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

1000 tak for dit svar. Jeg blev meget glad for at læse dine kommentarer vedr. min "dårlige samvittighed" over at have sendt Caroline i vuggestue da hun blev storesøster. Det lettede virkeligt.

Carolines mor