Lang tid mellem afføring plus meget luft i maven

1. januar 2011

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Lang tid mellem afføring plus meget luft i maven

Hej Helen,

Min datter på 7 måneder har tidligere altid haft meget hyppige afføringer - cirka 4 om dagen - og lider muligvis af laktosesensitivitet og har altid døjet meget med luft i maven og ondt i maven. Hun ammes dog stadig. Maven blev bedre et stykke tid, men nu er den gal igen. Hun får ondt i maven næsten hver eftermiddag omkring kl. 12-16. Jeg mener, at det er luft, som gør ondt. Vi har givet hende 5 dråber Bigaja om dagen i nogle uger, for at styrke hendes mave (det var som om, at den blev værre efter 6 måneders vaccinationerne), men vi kan ikke se nogle fremskridt.

Vi er nu oppe på cirka mindre 3 skemåltider om dagen, og det er min fornemmelse, at hendes mave bøvler ekstra meget, når vi giver hende grøntsagsmos eller frugtmos. Hun vil endnu ikke spise frugt etc., som hun selv kan sidde med. Hun kan ikke finde ud af, hvad hun skal med det.

Når hun har problemer med maven, vil hun ikke spise, sove ...

Annonce

... og klynker en del og vil ikke lege med noget i særlig lang tid.

Kan det være frugt/grønt, der giver luft? Vi har prøvet flere forskellige slags, men det ser ikke ud til at være en bestemt slags frugt/grønt, der gør det.

Nu er der også begyndt at gå lang tid mellem afføringer. Vi er nu oppe på fjerde dag uden afføring. Hvor lang tid kan der gå, før man skal gøre noget ved det - før det er et problem? Vi har givet hende noget sveskemos, men det hjalp ikke. Hvad kan man ellers gøre? Hvornår skal man søge lægehjælp for at få tjekket, om alt er OK?

Hun havde, efter nogle dages pause, en meget stor gang afføring for fire dage siden, og konsistensen var tykkere end tidligere (cirka a la æblemos) og havde en farve som mellemmørk sennep - men det var ikke tørt eller meget mørkt, som jeg ville tro, det ville være, hvis hun var forstoppet.

På forhånd mange tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Udlandsdanskeren

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Moderkagebiopsi, moderkageprøve

En moderkagebiopsi kaldes også for Chorion Villus Samling eller CVS. Moderkageprøven laves for at undersøge for kromosomsygdomme og visse arvelige sygdomme hos fosteret.

Moderkageprøve laves, når du er mellem 11. og 16. graviditetsuge. Prøven laves normalt ved, at der stikkes en tynd kanyle ind gennem maveskindet. Det føles ofte som at få taget en blodprøve, men kanylen bevæges ofte lidt frem og tilbage, fordi man derved kan få taget en lille bid af moderkagen ud. Man scanner før...

Læs mere i Babylex

Medicin til børn

Et lille barn må aldrig få medicin, uden at lægen har ordineret det. Børn skal have helt andre mængder end voksne og reagerer anderledes på visse produkter.

Har dit barn fået ordineret medicin, så er det vigtigt at følge lægens instruks. Er der f.eks. ordineret penicillin i 6 dage, så er det vigtigt, at du giver medicinen i 6 dage og ikke stopper efter 3 dage, fordi du synes, at barnet virker frisk og rask. Hvis du stopper for hurtigt, risikerer du, at sygdommen vender...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Mange tak for dit svar. Vi brugte alle dine råd i går, og Oscar endte med at sove fra 23, hvor han selv vågnede for mad og helt indtil 04.45, så jeg er lykkelig! Nu må vi bare blive ved, og så skal det forhåbentlig nok gå ...

Tak fra Maja
Mor til Oscar på 7 måneder