Brev:
Søvn + gylp - 3 mdr.
10. december 2010
Alder:
3 mdr.
Søvn + gylp - 3 mdr.
Hej Helen,
Jeg har et spørgsmål til dig vedr. min søns søvn - jeg har læst i din bog (som jeg er sikker på vil kunne komme til at hjælpe os mange gange endnu :), at det er bedst for de små at få 3 lure i løbet af dagen. Min søn på 12 uger får dog kun 2 -han vågner typisk ved 6-7 tiden om morgenen, og får den første lur på ca. 3 timer fra ca. kl. 9-12. Så er han vågen et par timer, hvor vi leger mm, og sover så igen 2-3 timer fra ca. 14-17.
Tidligere blev han puttet ved kl. 21, men vi er nu begyndt at putte ham ved kl. 20, da han ellers bliver lidt pylret om aftenen - formentlig jo fordi han er træt. Han vågner herefter ca. hver 3-4 time og bliver ammet.
Når klokken så bliver omkring 5, begynder han at ligge noget uroligt, men det virker som om han sover. Mit spørgsmål er så, om denne døgnrytme virker ok? Og om vi skal fortsætte med de 2 lure eller begynde at gå over til 3?
Han er desuden begyndt at gylpe en del mellem måltiderne, mest efter han har spist, men også ind i mellem måltiderne. Dette gjorde han ikke de første 8 uger.. Han får kun modermælk, og spiser godt, og tager fint på. Mon ikke det er fordi han måske forspiser sig lidt?
Lige et sidste spørgsmål: Han havde de første 10 uger meget tynd aff. i hver ble - men de sidste 2 uger er den ikke så hyppig mere, og der kan gå en halv til en hel dag uden aff (dejligt, for så bliver hans numse ikke så rød) - men hans prutter lugter nu rigtig meget (han har altid haft meget luft i maven) - hvordan kan det være, at de er begyndt at lugte så meget?
Rigtig god jul.
Hilsner fra Mor