Søvn + gylp - 3 mdr.

10. december 2010

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Søvn + gylp - 3 mdr.

Hej Helen,

Jeg har et spørgsmål til dig vedr. min søns søvn - jeg har læst i din bog (som jeg er sikker på vil kunne komme til at hjælpe os mange gange endnu :), at det er bedst for de små at få 3 lure i løbet af dagen. Min søn på 12 uger får dog kun 2 -han vågner typisk ved 6-7 tiden om morgenen, og får den første lur på ca. 3 timer fra ca. kl. 9-12. Så er han vågen et par timer, hvor vi leger mm, og sover så igen 2-3 timer fra ca. 14-17.

Tidligere blev han puttet ved kl. 21, men vi er nu begyndt at putte ham ved kl. 20, da han ellers bliver lidt pylret om aftenen - formentlig jo fordi han er træt. Han vågner herefter ca. hver 3-4 time og bliver ammet.

Når klokken så bliver omkring 5, begynder han at ligge noget uroligt, men det virker som om han sover. Mit ...

Annonce

... spørgsmål er så, om denne døgnrytme virker ok? Og om vi skal fortsætte med de 2 lure eller begynde at gå over til 3?

Han er desuden begyndt at gylpe en del mellem måltiderne, mest efter han har spist, men også ind i mellem måltiderne. Dette gjorde han ikke de første 8 uger.. Han får kun modermælk, og spiser godt, og tager fint på. Mon ikke det er fordi han måske forspiser sig lidt?

Lige et sidste spørgsmål: Han havde de første 10 uger meget tynd aff. i hver ble - men de sidste 2 uger er den ikke så hyppig mere, og der kan gå en halv til en hel dag uden aff (dejligt, for så bliver hans numse ikke så rød) - men hans prutter lugter nu rigtig meget (han har altid haft meget luft i maven) - hvordan kan det være, at de er begyndt at lugte så meget?

Rigtig god jul.

Hilsner fra Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Barnløshed

De fleste par har en naturlig forventning om blive forældre på et tidspunkt. Men for nogle sker det dog ikke bare af sig selv.

Hvis man som par forsøger at blive gravide gennem et år, uden at de lykkes, så betragtes det som ufrivilligt barnløshed. Statistikken siger, at ca 80 % vil bliv gravide i løbet af et år.

Årsagerne til at man ikke bliver gravid kan være rigtig mange og det tager tid at finde frem til den rigtige behandling for det enkelte par. Derudover er...

Læs mere i Babylex

Boel-prøve

Boel-prøven blev indført i Danmark tilbage i 1970´erne og var en fast del af sundhedsplejerskernes arbejde. Sådan er det ikke mere, - nogle kommuner laver stadig boel-prøver på børnene, andre kommuner har anskaffet dette. Denne ændring kom samtidig med at man begyndte at hørescreene alle børn ved fødslen.

Boel-prøven er en screeningsmetode, hvor man ser på hele barnet. Man ser på barnets evne til at have kontakt, til at styre sin motorik, til at vælge fokus og man observerer...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Allerførst så tusind tak for din fantastiske brevkasse. Jeg har fulgt den på sidelinjen i et par måneder og er meget imponerede over dine gode råd og vejledninger

Mor til Sille 7 måneder