God start i dagpleje

7. december 2010

Kategori:
Alder:
12 mdr.

God start i dagpleje

Kære Helen!

Tak for dit forrige svar angående opstart i dagpleje. Nu er det desværre blevet sådan, at det hele har ændret sig en masse, og nu har jeg igen brug for dine råd om hvordan jeg gør opstart og de følgende måneder bedst mulig for vores dreng.

Jeg havde regnet med at have hele december til at starte ham op stille og roligt, men nu har hans dagplejemor brækket armen inden han nåede at starte op. Vi har derfor valgt at han først skal starte når hun er rask igen, i stedet for at han skal i gæstedagpleje. Det betyder at han starter op torsdag den 16. december og den 23. tager vi på juleferie indtil januar.

Jeg har fået nyt job, og de har gået med til at jeg kan udskyde min første arbejdsdag indtil den 7. januar, så sådan ser der ud: Vores dreng når at være i dagpleje 5 dage inden jul, og derefter 3 dage efter jul, før jeg skal på arbejde.

Jeg har det så utrolig svært ved at lade ham gennemgå dette... det føles som om jeg smider ham ud i noget.

Jeg har fået et aftenjob på deltid, som gør at jeg vil få nogen perioder med flere fridage i træk. Dog skal jeg starte med nogen ganske få dagvagter for at lære arbejdspladsen at kende. Arbejdet ligger langt væk, og dette gør at jeg kommer ret sent hjem (ved 00.30 tiden) og vores dreng står op ved 05.30 tiden. Men jeg tænker alligevel at jeg ...

Annonce

... vil forsøge at have min søn hjemme om dagen, så meget som jeg kan, og så evt sove når han sover formiddagslur.

Nu siger du at det er bedst for ham med en fast rytme og genkendelighed, derfor er jeg usikker på hvordan jeg gør det bedst for ham. Jeg vil bare gerne være sammen med ham så meget som mulig, og kan ikke holde ud hvis han skal være i dagpleje mens jeg sover/er hjemme, for siden jeg arbejder når han er hjemme, så ser jeg ham jo slet ikke i flere dage i træk, og det kan da ikke være sundt for nogen af os?

Så det jeg tænker er om det kunne være en ide at have ham hjemme hos mig om morgenen og formiddagen og først aflevere ham i dagplejen omkring middag, da jeg kører på arbejde ca 13.30. Sådan set får han et par timer i dagplejen inden han skal sove igen (i hvert fald sådan som han sover nu), og når han våger fra sin lur, kommer far og henter ham. De dage hvor jeg han fri, vil jeg have ham hjemme hele dagen.

Min bekymring er så at dagplejemoren har tre andre børn som er hos hende fuldtid, og jeg er da bange for at vores dreng kommer til at være ”udenfor”, når de andre ikke er kommer til at kende ham så godt. Hvad tænker du om dette?

Jeg glæder mig utrolig meget til at høre hvad du har at sige om det hele!

Tak for at du altid er der for vores lille familie:o)

Hilsen mamma til S.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Fed creme til børneeksem

Har dit barn børneeksem, er det vigtigt med en god hudpleje - og fedtcremer med en høj fedtprocent forebygger hudeksem. Hudpleje er vigtigt året rundt, men især i vinterperioden, hvor den kolde luft udtørrer huden ekstra meget, er det ekstra vigtigt med en god creme.

Til både behandling og forebyggelse af børneeksem, er det vigtigt at vælge fed creme fremfor lotion. En lotion indeholder meget vand og fordamper derfor hurtigt fra huden, og giver derfor ikke huden den nødvendige...

Læs mere i Babylex

Rhesus-uforlignelighed

Vi har hver især en blodtype, som kan hedde A, B, AB eller 0 og derudover er vi delt op i Rhesus positive og Rhesus negative. De fleste mennesker er Rhesus positive, ca 15 % er Rhesus negative.

Hvis en Rhesus negativ kvinde bliver gravid og den kommende far er Rhesus positiv, så kan barnet, som kvinden venter være Rhesuspositiv efter sin far.

Imens barnet ligger i maven, så har det sit eget separate kredsløb, men der kan dog ske en lille udveksling af blod imellem...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Jeg beder dig om hjælp, for jeg ved ikke hvad jeg ellers skal stille op. Jeg har læst flere af dine råd på nettet og jeg syntes du er hamrende dygtig og har hjertet på rette sted.

Et kæmpe stort TAK fra en fan.

Rikke