Skift af vuggestue - 13 mdr.

5. december 2010

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Skift af vuggestue - 13 mdr.

Kære Helen.

Mange tak for dit svar om seperationsangst og vuggestue.

Vi har nu holdt møde med lederen og det har nu gjort os mere bekymret i stedet for det omvendte.

Bl.a., så er der efter tre år ikke nogen virksomhedsplan eller målsætning, men det er vist meget normalt har jeg hørt efter en sammenlægning, at sådan en proces tager tid. Det er mere, at lederen ikke har tillid til sit eget personale eller iøvrigt taler pænt om dem – det var måske det der virkede mest uproffesionelt. Og så det, at det faglige niveau er meget lavt og det ser ikke ud til at der kommer mere faglært personale. På vores søns stue, er der slet ingen uddannet. Og ofte sidder der en medarbejder eller i væreste fald en vikar tilbage på stuen om eftermiddagen med 6-7 børn.

Det der bekymre mig mest, er at det virker ikke som om der er specielt meget kontakt til det enkelte barn og de virker ...

Annonce

... heller ikke så engageret og interesseret. Det kan jo også være usikkerhed. Jeg kan nu godt lide dem som personer, der mangler bare et eller andet drive.

Vi overvejer, at skift vuggestue, men vi er også lidt nervøse for vores drengs reaktion, da det jo også ville have nogle omkostninger for ham. Hvad mener du?

Han virker jo glad og tilfreds for sin vuggestue, men som min veninde sagde, så handler det jo ikke kun om han er glad og tilfreds, da de fleste børn jo indordner sig, men det handler jo også om hans udvikling som menneske.

Vi har taget beslutningen, at vi vil se på andre vuggestuer i Valby og se om der er nogle der har et højere fagligt niveau samt en mere positiv indgangsvinkel. Vi kender ikke nogen der kan give os anbefalinger, ved du hvor man kan søge efter sådan en information.

Hvad mener du, hvis vi skal tage hensyn til vores søn?

Mange hilsner,
Nina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Sygt barn

Det er altid svært at vurdere hvad et lille barn fejler, og er du i tvivl er det altid en god idé at kontakte lægen. Hellere en gang for meget end en gang for lidt.

De mest almindelige sygdomme hos børn er: Forkølelse, øjenbetændelse, mellemørebetændelse, lungebetændelse, maveinfektioner og skoldkopper.

Symptomerne er ofte: Manglende appetit, ondt i maven, opkastning og diarré samt feber.

Hvis det bliver nødvendigt at indlægge barent på sygehus er...

Læs mere i Babylex

Vedligeholdelse af barnevogn

Med det danske vejr skal en barnevogn kunne tåle lidt af hvert, men hvis man vil have at den skal kunne holde længe, så er man nødt til at gøre sig nogle tanker om vedligeholdelse og også medtænke at bruge tid på vedligeholdelse.

For eksempel kan kalecherne ikke tåle stærkt sollys, så vognen skal ind i skyggen, hvis man vil undgå, at den falmer. Stellet kan heller ikke tåle salt fra snesjappet og skal derfor skylles af, når man kommer hjem, hvis man vil undgå rust. Og kassen...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid velovervejede og medfølende svar. Som førstegangsmor henter jeg megen støtte i din brevkasse.

Mor S - mor til pige på 6 måneder