Brev:
Skift af vuggestue - 13 mdr.
5. december 2010
Alder:
13 mdr.
Skift af vuggestue - 13 mdr.
Kære Helen.
Mange tak for dit svar om seperationsangst og vuggestue.
Vi har nu holdt møde med lederen og det har nu gjort os mere bekymret i stedet for det omvendte.
Bl.a., så er der efter tre år ikke nogen virksomhedsplan eller målsætning, men det er vist meget normalt har jeg hørt efter en sammenlægning, at sådan en proces tager tid. Det er mere, at lederen ikke har tillid til sit eget personale eller iøvrigt taler pænt om dem – det var måske det der virkede mest uproffesionelt. Og så det, at det faglige niveau er meget lavt og det ser ikke ud til at der kommer mere faglært personale. På vores søns stue, er der slet ingen uddannet. Og ofte sidder der en medarbejder eller i væreste fald en vikar tilbage på stuen om eftermiddagen med 6-7 børn.
Det der bekymre mig mest, er at det virker ikke som om der er specielt meget kontakt til det enkelte barn og de virker heller ikke så engageret og interesseret. Det kan jo også være usikkerhed. Jeg kan nu godt lide dem som personer, der mangler bare et eller andet drive.
Vi overvejer, at skift vuggestue, men vi er også lidt nervøse for vores drengs reaktion, da det jo også ville have nogle omkostninger for ham. Hvad mener du?
Han virker jo glad og tilfreds for sin vuggestue, men som min veninde sagde, så handler det jo ikke kun om han er glad og tilfreds, da de fleste børn jo indordner sig, men det handler jo også om hans udvikling som menneske.
Vi har taget beslutningen, at vi vil se på andre vuggestuer i Valby og se om der er nogle der har et højere fagligt niveau samt en mere positiv indgangsvinkel. Vi kender ikke nogen der kan give os anbefalinger, ved du hvor man kan søge efter sådan en information.
Hvad mener du, hvis vi skal tage hensyn til vores søn?
Mange hilsner,
Nina