Brev:
Hans øjne, samt hvordan gør vi med måltiderne?
21. november 2010
Alder:
6 mdr.
Hans øjne, samt hvordan gør vi med måltiderne?
Hej Helen!
Jeg har lagt mærke til at min søns venstre øje ser mindre ud end det højre. Selve øjet ser ens ud men det er huden udenom der ser uens ud.
Er det noget der forsvinder efterhånden som han vokser?
Han blev taget med sugekop da han blev født i venstre side, men ved ikke om det har noget at sige.. Og havde også fået et skævt hoved da han ikke kunne ligge på den side, men det er rettet op nu.
Han er lige blevet 6 måneder for en uge siden.
Og tænkte på hvordan kan jeg få det 3 grød måltid lagt ind i løbet af dagen?
Han plejer at have en dag der ser nogenlunde sådan her ud:
05.00 - 05.30: Morgenflaske 180 ml - 230 ml og bliver puttet igen.
07.30 : Står op.
08.30 - 09.00: Formiddagsflaske 180 ml - 230 ml.
10.00 - 10.30 : Bliver lagt til middagslur.
12.00 - 13.00: 1 dl risgrød med lidt frugtmos - hvor han bliver tilbudt lidt vand / sødmælk til.
15.00 - 16.00 - Eftermiddagsflaske 180 ml - 230 ml, hvor han tager en lille powernap.
17.30 - 18.00 I bad, hvor han bagefter får grød med lidt frugtmos hvor han bliver tilbudt lidt vand/ sødmælk.
18.30 - 19.00 : Tilbyd flaske med vælling hvor han bliver puttet i sin seng derefter.
Han er begyndt at vågne mellem kl 1 -2 for at spise, hvilket han ikke har gjort tidligere. Vi har været heldige med at han har sovet igennem så ved ikke lige hvad det skyldes at han ikke gør det mere.
Synes nogle gange at hans bløde plet synker lidt ned selvom han har fået væske som han plejer.
Plejer at tilbyd ham mere når vi kan se dette, men ofte vil han intet have. Ved godt den kan synke når han har grædt osv, men hvis han ikke har det - er det så kun væskemangel eller kan der være andre årsager?? Er jo lidt grøn på det her område =)
Med venlig hilsen
N!