Hjælp! Han skal starte i dagpleje

16. november 2010

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Hjælp! Han skal starte i dagpleje

Kære Helen!

Nu kan vi ikke udskyde det længer, da vores penge ikke strækker til, med mindre jeg begynder at arbejde igen. Vores lille dreng skal starte i dagpleje til december, hvor jeg har planer om at gå stille og rolig frem. Men fra januar begynder jeg at arbejde igen, og da bliver det måske i fuld tid han skal være afsted, med mindre jeg kan få aften eller nat arbejde.

I denne forbindelse vil jeg høre dig om du kan give os nogen gode råd om hvordan vi gør det bedst muligt for vores dreng? Han bliver 1 år til december.

Hvordan starter jeg ...

Annonce

... indkøringen, og over hvor mange dage? (jeg har jo hele december til rådighed, dog minus juleferien, som vi vil tilbringe i Norge)

Hvilke krav kan jeg stille til den kommunale dagplejer? eller er det noget bestemt jeg bør overveje udover kemi og åbningstider?

Hvad gør jeg hvis han bliver ked af at blive afleveret?

Håber du kan hjælpe med nogen gode råd, så det måske bliver lidt mere overskueligt. Lige nu er jeg nærmest grædefærdig ved tanken om, at jeg snart ikke kan være sammen med min dreng så meget som jeg har lyst til længer.

Kærlig hilsen
Mamma til S.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Drikkevarer til børn

Små børn bør drikke mælk og vand.

½ liter mælkeprodukt om dagen:
Det anbefales, at børn og voksne drikker ca. ½ liter mælkeprodukt om dagen. Til børn i alderen 1-2 år anbefales mælkeprodukter med 1.5% fedtindhold (letmælk), og til børn i alderen 2-3 år anbefales det at drikke og spise mere fedtfattigt - det vil sige skummet-, mini- og kærnemælk og lette surmælksprodukter. Nogle børn kan dog godt have brug for letmælk og letmælksprodukter frem mod 3 års alderen.

Læs mere i Babylex

Mælkedranker

Nogle børn drikker så meget mælk, at det tager pladsen op for den egentlige mad. Disse børn kalder man for mælkedrankere.

De første 6 måneder vil det lille barn naturligt leve af mælk, men i takt med at barnet bliver ældre, begynder at spise mere og mere rigtig mad, så er det vigtigt, at mængden af mælk skrues gradvist ned. Hvis barnet gennem for lang tid lever mest af mælk, vil barnet kunne komme til at mangle vigtige næringstoffer - som naturligt indtages via en almindelig sund...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

..og endnu engang tak for en vidunderlig brevkasse!