Brev:
Penicillin, afføring og gylp
13. november 2010
Alder:
1 mdr.
Penicillin, afføring og gylp
Hej igen
Så har jeg atter fået en lille dreng.
Det var en hård fødsel - efterfulgt af kateter og 2 x brystbetændelse og blærebetændelse på trods af han kun er 4 uger - Jeg er færdig med 2. penicillinkur i morgen men kan mærke min blærebetændelse er langt fra væk og kan gætte mig til jeg skal have endnu en kur.... hvor meget kan sådan et spædbarn holde til? Han har jo ondt i maven den lille mand (han er urolig og spænder maven kan jeg mærke) på 5 timer i morges havde jeg 10 lortebleer...
Vil du anbefale jeg gir ham modermælkserstatning sålænge jeg er på penicillin eller skal jeg bare stole på at lægerne gir mig penicillin som er uskadeligt når jeg ammer?
Et andet spørgsmål er:
Når han gylper har vi oplevet han ikke selv kan komme af med det? Han blir helt rød i hovedet og går i panik (det samme gør vi:-) ) det gør at jeg ikke tør putte ham ud i barnevognen - som du ved tog det os 2 år før vores første ku sove ordentlig - og med ham i huset er der altid uro og nu sover lillebror måske ialt 6 timer i døgnet - hvilket er meget bekymrende når jeg læser at spædbørn skal sove ca 20 timer i døgnet:-/ ( ved pencilinen her kan ha en betydning) men der er ingen tvivl om både lillebror og os ville ha godt af han kom udenfor og sove i ro og fred - men tør ikke.
Siger din erfaring at de altid selv kan komme af med gylp - så jeg ikke har grund til bekymring eller??
3. spørgsmål
Min store dreng har altid skidt 2-4 gange hver dag - og det lugter meget grimt - de snakker om det i vuggestuen - kan ikke forstå det når han hver eneste dag i sit liv kommer af med noget - han har jo aldrig haft forstoppelse.
Nu sker det samme med nr. 2 - kan deres tarme fejle noget - eller er det virkeligt normalt vi skifter 15 lortebleer i døgnet? alle mine veninders spædbørn kan have 2 dage uden nogen:-/
Kærlig hilsen
Louise