Penicillin, afføring og gylp

13. november 2010

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Penicillin, afføring og gylp

Hej igen

Så har jeg atter fået en lille dreng.

Det var en hård fødsel - efterfulgt af kateter og 2 x brystbetændelse og blærebetændelse på trods af han kun er 4 uger - Jeg er færdig med 2. penicillinkur i morgen men kan mærke min blærebetændelse er langt fra væk og kan gætte mig til jeg skal have endnu en kur.... hvor meget kan sådan et spædbarn holde til? Han har jo ondt i maven den lille mand (han er urolig og spænder maven kan jeg mærke) på 5 timer i morges havde jeg 10 lortebleer...

Vil du anbefale jeg gir ham modermælkserstatning sålænge jeg er på penicillin eller skal jeg bare stole på at lægerne gir mig penicillin som er uskadeligt når jeg ammer?

Et andet spørgsmål er:
Når han gylper har vi oplevet han ikke selv kan komme af med det? Han blir helt rød i hovedet og går i panik (det samme gør vi:-) ) det gør at jeg ikke tør putte ham ud i barnevognen - som du ved tog det os 2 år før vores ...

Annonce

... første ku sove ordentlig - og med ham i huset er der altid uro og nu sover lillebror måske ialt 6 timer i døgnet - hvilket er meget bekymrende når jeg læser at spædbørn skal sove ca 20 timer i døgnet:-/ ( ved pencilinen her kan ha en betydning) men der er ingen tvivl om både lillebror og os ville ha godt af han kom udenfor og sove i ro og fred - men tør ikke.

Siger din erfaring at de altid selv kan komme af med gylp - så jeg ikke har grund til bekymring eller??

3. spørgsmål
Min store dreng har altid skidt 2-4 gange hver dag - og det lugter meget grimt - de snakker om det i vuggestuen - kan ikke forstå det når han hver eneste dag i sit liv kommer af med noget - han har jo aldrig haft forstoppelse.

Nu sker det samme med nr. 2 - kan deres tarme fejle noget - eller er det virkeligt normalt vi skifter 15 lortebleer i døgnet? alle mine veninders spædbørn kan have 2 dage uden nogen:-/

Kærlig hilsen
Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Æbler og æblemos

Barnet kan fra 6 måneder spise al slagt frugt, frisk eller kogt. Frugten bør stadig moses, og æblemos vil ofte være et hit hos børn - især hvis det serveres, som topping på en grød. Rå æbler bør du dog være opmærksom på.

Børn under 3 år bør ikke få fødevarer, som er meget hårde eller som knækker let. En stor æblebåd kan knække og sætte sig fast i halsen, og af samme grund kan det ikke anbefales at give små børn et helt æble at gnave af. Du skal også være opmærksom på skrællen,...

Læs mere i Babylex

Medicin til børn

Et lille barn må aldrig få medicin, uden at lægen har ordineret det. Børn skal have helt andre mængder end voksne og reagerer anderledes på visse produkter.

Har dit barn fået ordineret medicin, så er det vigtigt at følge lægens instruks. Er der f.eks. ordineret penicillin i 6 dage, så er det vigtigt, at du giver medicinen i 6 dage og ikke stopper efter 3 dage, fordi du synes, at barnet virker frisk og rask. Hvis du stopper for hurtigt, risikerer du, at sygdommen vender...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så lykkedes det! Efter så mange måneder, er Johan faldet i søvn i sin barnevogn, op til flere gange.

Jeg har idag vækket ham en halv time før han plejer at vågne, og nu har han sovet 45 min. formiddag (barnevogn), og ligger nu pt. og sover middagslur (indtil nu en time). Så jeg kan slet ikke få armene ned:)

Vi ser om vi kan hoppe på togene i tide, tak for hjælpen:)

Venlig hilsen
Kathrine, mor til Johan på 6 måneder