Brev:
Baby sveder og lugter
1. november 2010
Alder:
6 mdr.
Baby sveder og lugter
Kære Helen,
Ved godt jeg også har sendt et andet brev, men kan forstå at du helst ser spørgsmålene delt op i kategorier, så her er lige et spørgsmål om sved....
Vores søn på 6 måneder har altid svedt meget, især når jeg ammer, så perler det ned af hovedet på ham, så jeg skal tørre ham i hoved, pande og nakke bagefter. Det er vist rimelig normalt, eller?
Det er sveden om natten der undrer mig. Han sover i en tynd bomuldsnatdragt med fødder og en babydyne der efterhånden er for lille så den kun dækker maven, når han ligger og sparker med benene...! Der er 21-22 grader i soveværelset (han sover inde hos os, men i sin tremmeseng). Når jeg tager ham op for at amme om natten er han helt gennemblødt af sved på hele ryggen og nakken. Resten af kroppen er helt kold (ansigt, fødder arme, hænder). Og det mest mærkelige er at han lugter rigtig grimt, så vi overvejer at bade ham dagligt, kan det være rigtigt?
Sveden farver hans nattøj gult på hele ryggen (det går ikke af i vask, så det må være noget krads noget)...
Jeg er egentlig ikke tilhænger af at bade en baby i den alder hver dag, men han lugter virkelig meget dårligt i håret og nakken og i det hele taget.
Har du et bud på hvad det skyldes og hvad vi gør ved det?
Jeg har iøvrigt prøvet at sænke soverumstemperaturen eller klæde ham mindre på, men det er endt med forkølelse og her sidst bronkitis i stedet...
Mange hilsner
Dorte