Baby sveder og lugter

1. november 2010

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Baby sveder og lugter

Kære Helen,

Ved godt jeg også har sendt et andet brev, men kan forstå at du helst ser spørgsmålene delt op i kategorier, så her er lige et spørgsmål om sved....

Vores søn på 6 måneder har altid svedt meget, især når jeg ammer, så perler det ned af hovedet på ham, så jeg skal tørre ham i hoved, pande og nakke bagefter. Det er vist rimelig normalt, eller?

Det er sveden om natten der undrer mig. Han sover i en tynd bomuldsnatdragt med fødder og en babydyne der efterhånden er for lille så den kun dækker maven, når han ligger og sparker med benene...! Der er 21-22 grader i soveværelset (han sover inde hos os, men i sin tremmeseng). Når jeg tager ham op for at amme om natten er han helt ...

Annonce

... gennemblødt af sved på hele ryggen og nakken. Resten af kroppen er helt kold (ansigt, fødder arme, hænder). Og det mest mærkelige er at han lugter rigtig grimt, så vi overvejer at bade ham dagligt, kan det være rigtigt?

Sveden farver hans nattøj gult på hele ryggen (det går ikke af i vask, så det må være noget krads noget)...

Jeg er egentlig ikke tilhænger af at bade en baby i den alder hver dag, men han lugter virkelig meget dårligt i håret og nakken og i det hele taget.

Har du et bud på hvad det skyldes og hvad vi gør ved det?

Jeg har iøvrigt prøvet at sænke soverumstemperaturen eller klæde ham mindre på, men det er endt med forkølelse og her sidst bronkitis i stedet...

Mange hilsner
Dorte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Brystspænding

Brystspænding forekommer hos mange kvinder i graviditeten. Ofte er netop brystspænding meget tidligt i graviditeten, for mange kvinder, det første tegn på at de er gravide.

Brystspænding forekommer ofte også i forbindelse med at amning etableres. I begyndelsen producerer kroppen lidt ekstra mælk som vil regulere sig ind efter barnets behov, og samtidig kommer der også lidt ekstra væske i brystvævet.

Hvis brystspændingen i forbindelse med amning er meget smertefuld...

Læs mere i Babylex

Mellemmåltider børn

Børn har brug for at få 3-4 mellemmåltider i løbet af dagen. Børn over 1 år bevæger sig ofte meget og mellemmåltiderne sikrer deres energibehov. Derfor skal mellemmåltider også være sunde.

Mellemmåltiderne vil ofte ligge formiddag, eftermiddag, før aftensmaden og som godnatmåltid.

Mellemmåltider kan være:
- Grovbolle f.eks. havregrynsboller, eller grovbrød med lidt frugt
- Rugbrødssnitter med smør, ost, frugt
- Frisk frugt, råkost,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Først tak tak tak for gode, beroligende og jordnære svar man kan forholde sig til. Og for at skubbe i den rigtige retning ;-)

Pia, Malthes mor