Brev:
Gode råd til tandbørstning
25. oktober 2010
Alder:
13 mdr.
Gode råd til tandbørstning
Kære Helen
Min skønne lille datter får tænder med lynets hast, hun er nu 13 mdr og har snart 10 tænder.
Jeg arbejder på en tandklinik og ved hvor vigtigt det er at passe på sine tænder. vi får ofte patienter ind med tandlægeskræk og ofte bunder det ud i en dårlig oplevelse fra barns ben, hvor de i en tidlig alder er blevet boret i tænderne hos tandlægen.
Jeg kan mærke på mig selv at det er vigtigt for mig at min datter ikke skal få en grim oplevelse af det at komme til tandlæge. Det er derfor også vigtigt for mig at hun får børstet sine tænder ordentligt hver dag, det behøver ikke være total grundigt både morgen og aften, men bare at én af gangene er det.
MEN det er et mareridt at børste tænder på hende og det gør ondt på mig når jeg er nød til at holde hendes hovedet mellem mine ben og holde hendes hænder for at få de små tænder børstet. Jeg er en meget følsom og kærlig mor og ønsker på ingen måde at det skal være slemt for hende. vi har forsøgt at lege med tandbørsten, synge sange og tale roligt til hende men intet virker.
Har du nogle gode råd til hvordan vi får tandbørstningen til at blive til en rar oplevelse for hende??
Hilsen
Mor