Brev:
Vægt - 12 mdr.
17. september 2010
Alder:
12 mdr.
Vægt - 12 mdr.
Hej Helen.
Mange tak for dine tidligere svar.
Denne gang går mit spørgsmål på, hvornår jeg skal begynde af bekymre mig om min lille michellin-drengs vægt.
Mathias er lige blevet 1 år, måler 80 cm og vejer 14 kg. Det er jo lidt til den gode side ;-) Han har kravlet længe og er begyndt at gå.
Jeg ønsker jo ikke, at han skal blive en overvægtig dreng, så derfor vil jeg jo gerne passe på hans vægt.
Hans madindtag i løbet af en dag ser således ud:
Morgen: Havregrød
Formiddag: Frugt el. ½ bolle
Middag: 1 stk. rugbrød med pålæg og dertil grøntsagsstave
Eftermiddag: Frugt og knækbrød/skorper eller ½ bolle
Aften: Det samme som os
Sengetid: 40 ml MME
Nogle dage sover han så længe om morgenen at morgenmaden indtages sent og så springer vi formiddagsmaden over. Sutteflasken til nat er jeg ved at pille væk da han faktisk ikke gider den længere.
Er det for meget mad i løbet af en dag?? Eller skal jeg bare holde op med at bekymre mig over hans vægt.
Med venlig hilsen
Karina.