Vægt - 12 mdr.

17. september 2010

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Vægt - 12 mdr.

Hej Helen.

Mange tak for dine tidligere svar.

Denne gang går mit spørgsmål på, hvornår jeg skal begynde af bekymre mig om min lille michellin-drengs vægt.

Mathias er lige blevet 1 år, måler 80 cm og vejer 14 kg. Det er jo lidt til den gode side ;-) Han har kravlet længe og er begyndt at gå.

Jeg ønsker jo ikke, at han skal blive en overvægtig dreng, så derfor vil jeg jo gerne passe på hans vægt.

Hans madindtag i løbet af en dag ser således ud:

Morgen: Havregrød
Formiddag: Frugt ...

Annonce

... el. ½ bolle
Middag: 1 stk. rugbrød med pålæg og dertil grøntsagsstave
Eftermiddag: Frugt og knækbrød/skorper eller ½ bolle
Aften: Det samme som os
Sengetid: 40 ml MME

Nogle dage sover han så længe om morgenen at morgenmaden indtages sent og så springer vi formiddagsmaden over. Sutteflasken til nat er jeg ved at pille væk da han faktisk ikke gider den længere.

Er det for meget mad i løbet af en dag?? Eller skal jeg bare holde op med at bekymre mig over hans vægt.

Med venlig hilsen
Karina.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Seng

Mange babyer har ikke brug for tremmeseng i begyndelsen, da sengen vil være for stor og dermed for utryg for barnet. I begyndelsen kan man derfor stille liften i tremmesengen, hvis man ønsker at barnet skal sove i sengen der.

Et barn vil ofte kunne bruge tremmesengen til det er ca 2.5-3 år gammelt og det er vigtigt at vælge en god seng. Her er lidt overvejelser og gode råd:

- Vælg en seng, som måler ca 110 cm x 55 cm. Den størrelse passer til de fleste børn indtil...

Læs mere i Babylex

Faderskab

Et barn, der er født i Danmark, skal som udgangspunkt have registreret en far. Det er vigtigt, fordi barnet har ret til at kende sin biologiske baggrund, og fordi faderskabet giver både barnet og faren en række rettigheder og pligter.

Hvis I forældre er gift, så får faderen automatisk faderskabet. Hvis I forældre ikke er gift, så skal du ansøge om faderskabet - og det skal du gøre i forbindelse med barnets fødsel og inden for 4 uger. Hvis I ikke har anmeldt faderskabet inden for...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusinde tak for en informationsrig hjemmeside og nogle virkelig fantastiske bøger om børn! Jeg har erhvervet mig hele din bog-serie og efter at have læst dem, bruger jeg dem stadig ofte som opslagsværk. Tak for dem!

Venlig hilsen
Cecilie