Brev:
Tager han på som han skal?
4. september 2010
Alder:
3 mdr.
Tager han på som han skal?
Hej Helen.
Jeg fødte vores dejlige søn d 12/5/2010 da jeg var 37+4. Han var en lille fyr på 2500 gr og 50 cm..
Amningen gik fint og vi kom hjem 4 dage efter fødslen. Jeg ammede ham i en time hver 3 time, så det var ikke nok fordi han faldt i søvn ved brystet og derfor fik han ikke nok at spise. Prøvede ALT lige fra at nusse ham under fod, i nakken osv - men intet hjalp.. Efter 5 ugers undersøgelses var vægten kun oppe på 3100 gr..
Spurgte min SP om det kunne passe at han skulle sove hele tiden - han var jo aldrig vågen... Han virkede tilpas, havde våde bleer men vågen var han slet ikke.
Hun forslog 40- 50 ml MME i bæger 1 gang om aftenen hvor jeg forinden havde ammet ham i 15 min ved hvert bryst.
Det gik slet ikke - så derfor besluttede vi os for at prøve med sutteflaske.. Og det gik rigtig godt.. Siden da er vægt jo steget - men mit spørgsmål er om hans vægt er okay som den er nu ??
Har lagt detaljer ind i kurven som du kan se - håber jeg.
Han er en meget sulten dreng der er op på 6-8 flasker i døgnet af 230 ml pr gang.. Ingen mavekneb eller ubehag selvom han spiser så meget. Han sover fra kl 20/21 til kl 4.30-6.30 hvor han får en flaske og sover en time mere hvorefter vi står op.
Kunne det være en ide at give ham grød/vælling ??
Med venlig hilsen
Nadia.