Brev:
Vuggestueproblemer
31. august 2010
Alder:
20 mdr.
Vuggestueproblemer
Kære Helen.
Så er det vidst på tide vi igen skriver til dig og får et dejligt svar vi kan bruge til noget :-)
Vores søn Noah startede i vuggestue i dec 2009 hvor han var 11 mdr. Siden starten er det gået op og ned. Han har til tider været meget ked af at være dernede og pædagogerne har ikke den tid til ham som de gerne vil have. Desuden er der langtidssygemeldinger på hans stue og tit vikarer han ikke kender eller de samler børnene på andre stuer og det gør ham utryg.
Især om morgenen er de ikke særlig imødekommende og det er ligesom os selv der skal gå hen med ham til en pædagog og nærmest kaste ham i Deres arme. Nogle dage kan vi bruger 15-20 min på at aflevere for at han er tryg og vi har fanget Deres opmærksomhed at vi faktisk er kommet.
De virker meget ligeglade og forstår ikke altid at vi måske ikke er helt tilfreds, men dertil skal siges at vi har fuld forståelse for at de er presset og har travlt.
Vi har gentagne gange ringet direkte til institutionsleder for at klage, men det tages ikke særlig seriøst.
Det der undrer os er, at der er 3 vuggestue stuer og de 2 andre fungerer meget godt da vi kender forældre der har børn der går der. Der virker det til at fungere og de respektere forældrenes ønsker og behov.
Den nye ”strid” vi har med vores stue er som følger og det er det vi gerne vil have dit råd til hvordan vi takler:
Vores søn har ikke brug for, at sove ret meget. Han vågner kl. 6.30. Sover 2 timer til middag og vi får ham først i seng kl. 21 som regel. Vi har oplevet, at de i vuggestuen bare lader ham sove til han vågner og så bliver det til 3-4 timer nogle gange, det giver så det resultat, at vi først får har ro kl. 22-22.30 og der er vi jo selv trætte. De vil ikke lave en aftale at han skal sove maks. 2 timer og i dag fik vi så den besked, at når vi var hjemme der om eftermiddagen kunne vi jo lege med ham indtil vi skal spise og så se om han bliver mere træt om aftenen. Det skal siges, at de leger ude hele formiddagen og også om eftermiddagen når vi henter ham.
Når vi er hjemme leger vi med ham ½ times tid inden vi laver aftensmad, så jeg har svært ved at se hvor vi skal få tiden til at lege med ham udenfor også. Jeg er tit hjemme ved 16-16.30 tiden med ham og min mand er først hjemme ved 18 tiden og det er svært hvis man er alene om det derhjemme og så også skal løbe rundt udenfor og så er der da slet ikke tid til, at få lavet mad.
Hvad vil du råde os til, at gøre? Skal vi bare føje vuggestuen eller holde fat i vores behov for hans søvn?
Hilsen