Pjevs

17. august 2010

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Pjevs

Hej Helen.

Ja så er jeg tilbage, for især jeg og min mand er ved at blive vanvittige.

Vores skønne lille pige er ret pjevs og krævende fra hendes eftermiddagslur er slut og til natputningen. Det er et mareridt lige nu og det påvirker os alle.

Når hun vågner ved 15 tiden er hun glad og leger og pludrer i en times tid. Så begynder det.

Hun gider ikke at lege, gider ikke at sidde hos en af os, gider ingenting andet end at sige den mest irriterende lyd som jeg slet ikke kan beskrive.

Hun får mad ved 17 tiden og spiser som regel rigtig godt. (hun får lidt frugtmos eller brød når hun er vågnet fra eftermiddagsluren).

Og så er hun bare så utidig at hun kræver en voksen hele tiden og vores søn på knap 4 år begynder også at sige høje irriterende lyde så det ender med skæld ud og frustration (især fra min side). Jeg kan ryge helt op i det røde felt.

Det er slet ikke rimeligt over for ...

Annonce

... ham og jeg er sikker på at ungerne mærke, hvordan mor bare ikke gider dem lige der.

Min datter puttes ved 18-19 tiden og når som regel at blive rigtig ked af det. Altså gå i flisbue og græde så hun nogle gange kaster op af det.

Vi synes ikke vi kan putte hende før, for så går hun også i selvsving. Det er forholdsvist nemt at putte hende men med to trætte og "larmende" børn er jeg altså der hvor jeg er parat til at smutte - hvilket jeg selvfølgelig ikke gør, men det går op i hat og briller og jeg synes det er nogle frygtelige timer, som også medfølger en dreng der kører en kamp ved middagsbordet, hvor han ikke gider at spise og ikke vil smage osv. KORS, hvor er jeg træt af det.

Hvad pokker kan vi gøre og hvad overser vi.
Den onde ring skal BRYDES!!!!! Jeg har bare ikke overskuddet til det.

Synes vi har prøvet alt muligt fra ekstra lur til tidligere putning osv.

Kærlig hilsen
træt mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Fedtcreme - fedtprocent

Der findes rigtig mange forskellige cremer på markedet, og til behandling af børneeksem er det en god idé at vælge fedtcreme. Jo højere fedtprocent cremen har, jo mere fedtet og klistret vil den ofte være - og dermed også for mange mere ubehagelig. Derfor er det en god idé at vælge så fed en creme som muligt, som samtidig virker behagelig - og til behandling af børneeksem i ansigtet er det ofte en god idé at vælge en creme med en fedtprocent omkring 30-40%. Det er ofte også en god idé at...

Læs mere i Babylex

Søvn

Børn sover ikke som os voksne, og søvnen og måden barnet sover på, ændrer sig lidt hele tiden. I nogle periode vil børn naturligt sove dårligere end i andre perioder - det sker især, når barnet udvikler sig rigtig meget både motorisk og mentalt, ligesom børn der starter i daginstitution, er syge eller måske får en ny lillebror eller lillesøster, naturligt også sover dårligt i disse perioder.

Jeg bliver tit spurgt: "Hvad gør jeg galt?" eller "Hvordan skal jeg præcist gøre for at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen
For gud ved hvilken gang er jeg på din hjemmeside for lige at tjekke, hvordan det nu er med forkølelse og graviditet. Jeg har brugt siden så mange gange. Og hver gang har jeg fået højt kvalificerede og superpraktiske og tryghedskabende svar. Det vil jeg bare lige sige tak for.
Mvh Birgitte