Brev:
Sur baby og vægttab
16. august 2010
Alder:
1 mdr.
Sur baby og vægttab
Hej helen.
Ja, så er hverdagen godt nok startet med 2 børn alene!!! Hold da kæft!! Har kun væet alene med dem i en uge og er allerede fuldstændig færdig!
Derudover synes jeg virkelig Alexander er ekstremt utilfreds. Eller også kan jeg bare ikke huske hvodan det er.
Jeg blev nødt til at stoppe med at amme efter 3 uger, da han er alt, alt for sulten og jeg producerede ikke særligt meget mælk. og som min sundhedsplejerske så klogt sagde, har jeg jo også et andet barn at tage mig af.
Så han er på flasken nu, og hans mave gik selvfølgelig i stå. Han har fået mylicon, som ikke virker, og så fik han samtidig trøske, men det er væk nu efter jeg gav ham salve.
Han skriger stadig meget. Problemet er at jeg faktisk er ved at gennemskue hans skrig, og det er ikke altid pga mavekneb. Han tænder af når maden er 1 sek. for langsomt og så er det skidesvært at berolige ham. og når han er træt, så jeg hjælper ham. men når jeg har været igennem alle punkterne, er han stadig utilfreds og sur.
det er mildest talt meget frustrerende, for jeg aner ikke hvorfor han er sur og hvad jegså skal gøre.
punkterne er flg. ren ble, bøvsning, underholdning, mad, søvn, mavekneb og de ting man kan gøre ved det .
er det bare sådan 5 ugers babyer er.....
ellers trives han. kan godt sludre med ham i et par minutter, han kan ligge selv i et par minutter, han tager rigtig godt på og sover faktisk rigtigt godt...især om natten.
jeg tænker også at det simpelthen er mig der har vænnet mig til en nemmere hverdag med en tumling og bare ikke helt har indstillet mig på en baby.
jeg synes nu jeg gør hvad jeg kan men det er sgu svært når ,man ikke bare kan sætte sig i et hjørne og beundrer ham.
Det er sgu alligevel hårdere end jeg regnede med at have to hjemme og jeg tager en dag ad gangen, men der er lang tid til november!!!
Der er kaos næsten hver aften ved sengetid. han skriger i 2 timer og min datter vil ikke i seng og ikke have at far skal læse historie. Det skal jeg. Jeg gør alt hvad jeg kan for at være der for begge to og synes faktisk jeg klarer det ret godt. Min kæreste gør hvad han kan for at hjælpe, men jeg er allerede slidt. Efter kun 1 uge.
Dog får jeg min nattesøvn og uden den ville jeg ikke kunne magte det, tror jeg. Men jeg hænger mig i håbet om at det bliver bedre for det gør jo, ik....?
Jeg får aflastning som jeg plejer mht min datter men jeg vil jo også gerne være lidt sammen med hende.
nå...det bliver bedre, ikke....
Noget andet er at vi i disse dage er i stor sorg da vi i går mistede et menneske der var meget, meget vigtigt for os. jeg tror ikke at det er sunket ind endnu. Men vi skal til begravelse i denne uge og jeg vil ikke have ungerne med. Vil gerne sørge i fred den dag. Har fået min mor og veninde til at passe ungerne, men han er vel ikke for lille, vel? Vil være 6 uger og får jo flaske.
Og så et helt andet sidespring, hvilket nok understreger at jeg er i chok over tabet.
Men efter jeg stoppede med amme for 2 uger siden er jeg næsten besat af at tabe mig. Jeg mangler 15 kilo, spiser faktisk ikke vanvittigt meget. Går en masse og er begyndt stille og roligt på motionscyklen når overskuddet er der. Jeg bløder ikke mere.
Men jeg har ikke tabt mig et gram på over 1 uge. Holder min krop på fedtet, tror du... jeg har ikke mere mælk i brysterne.
er jeg bare alt for utålmodig, mon...
Jeg forstår bare ikke at når netop jeg forbruger mere end jeg indtager, så burde jeg vel tabe mig....
Nå, som sædvanlig en forvirret smøre fra mig, men jeg er også lidt forvirret her for tiden. Min kæreste har dog været så sød at give mig en ansigtsbehandling på onsdag... og jeg GLÆDER mig.!!!:-D
Kærlig hilsen
Camilla