Brev:
At starte i børnehave
10. august 2010
Alder:
2 år, 11 mdr.
At starte i børnehave
Hej Helen lige ét spørgsmål mere vedr. Daniel...
Han skal starte i børnehave her til september og vi er så glade på hans vegne, da han fik plads i den børnehave som var vores førstevalg.
Vi var ude og kigge på i alt 3 og denne her var den vi alle 3 bedst kunne lide. Daniel gik direkte ind i legen med de andre børn, mens mor og far fik den store rundtur.
Jeg forventer ikke nogle indkøringsproblemer som sådan for han virker parat til at komme videre og glæder sig til at komme til at bruge sin fine nye børnehave taske, madkasse m.m - men hvordan letter man bedst overgangen?
Det er jo et helt andet miljø på trods af, at det er en lille børnehave - der er kun 24 børn, da det er en børnehave fordelt på 50/50 med hørehæmmede og normalt hørende.
Vi har bestemt os for, at han stopper op til weekenden før og så har en forlænget weekend, da han skal starte en onsdag. På den måde antager jeg det er lettere for ham at forstå, at nu starter vi på noget nyt.
Men han er en meget følsom dreng, dog social og går ind i nye situationer med krum hals - desuden er han meget god til at indgå i fællesskabet og han er og bliver en selskabspapegøje.
Hvilke tanker skal man gøre sig uden at lave et stort nummer ud af det?
Med venlig hilsen
Charlottemor