At starte i børnehave

10. august 2010

Kategori:
Alder:
2 år, 11 mdr.

At starte i børnehave

Hej Helen lige ét spørgsmål mere vedr. Daniel...

Han skal starte i børnehave her til september og vi er så glade på hans vegne, da han fik plads i den børnehave som var vores førstevalg.

Vi var ude og kigge på i alt 3 og denne her var den vi alle 3 bedst kunne lide. Daniel gik direkte ind i legen med de andre børn, mens mor og far fik den store rundtur.

Jeg forventer ikke nogle indkøringsproblemer som sådan for han virker parat til at komme videre og glæder sig til at komme til at bruge sin fine nye børnehave taske, madkasse m.m - men hvordan letter man bedst overgangen?

Det er jo et helt andet miljø på trods af, ...

Annonce

... at det er en lille børnehave - der er kun 24 børn, da det er en børnehave fordelt på 50/50 med hørehæmmede og normalt hørende.

Vi har bestemt os for, at han stopper op til weekenden før og så har en forlænget weekend, da han skal starte en onsdag. På den måde antager jeg det er lettere for ham at forstå, at nu starter vi på noget nyt.

Men han er en meget følsom dreng, dog social og går ind i nye situationer med krum hals - desuden er han meget god til at indgå i fællesskabet og han er og bliver en selskabspapegøje.

Hvilke tanker skal man gøre sig uden at lave et stort nummer ud af det?

Med venlig hilsen
Charlottemor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. januar 2024 | Udvikling | 2 år, 7 mdr.

Vild dreng

Kære Helen Tak for dine gode råd i forhold til søvn. Dem vil vi forsøge at...

5. januar 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Putning af far

Kære Helen Vi har brug for gode råd til putning af vores søn på 2,5 år....

Annonce

Viden om børn:

Hormonbehandling

Hormonbehandling bliver brugt som fertilitetsbehandling, ofte i forbindelse med insemination.

Man giver kvinden hormontabletter som stimulerer kvindens ægløsning, så der modnes flere æg end normalt.

Derudover kontrollerer man kvindens ægløsningstidspunkt, ved hjælp af hormon-indsprøjtning, så man kan afpasse tidspunktet fuldstændig med samleje eller insemination.

Læs mere i Babylex

Bøvse

Når babyer spiser, sluger de ofte en masse luft. Derfor har mange brug for at bøvse efter et måltid.

Den nemmeste måde at dit barn kan komme af med luften på er hvis du lægger barnet op mod skulderen og klapper eller stryger forsigtigt på ryggen. Hold barnet så højt, at barnets arme bliver løftet, så har luften lettere ved at komme ud.

Du kan også sidde med barnet foran dig på dit skød eller lægge barnet på din underarm og gå lidt rundt.

Spædbørn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for alle dine råd og gode svar. Det er altid en utroligt stor hjælp at skrive til dig :-)

Tusind tak fra Camilla - mor til to.