Start hos dagplejer - 12 mdr.

4. august 2010

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Start hos dagplejer - 12 mdr.

Kære Helen

Jeg har en dejlig lille pige på 1 år (lige om lidt), og hun er i mandags begyndt i dagpleje. Hun skal være i sin 'normale' dagpleje i 14 dage, hvorefter dagplejeren skal på ferie og jeg så kan passe hende hjemme indtil dagplejeren kommer tilbage igen og jeg skal starte på studie.

Første dag i dagpleje gik og. Jeg kom med hende og blev til kl. 9.40 og gik derefter. Hun blev træt omkring kl. 10.30 og sov derefter ca. 2 timer, og kom derefter op igen. Der var ingen problemer. Hun blev hentet kl 13.00.

Tirsdag kom jeg med hende igen kl. 8.15, blev der i et kvarter og gik derefter. Det gik fint, hun legede med de andre børn og blev puttet til lur ca kl. 10, hvor hun vare meget træt. Hun vågnede igen kl. 11, og da jeg kom efter hende kl. 13.00, fik jeg at vide at hun havde grædt lige siden hun vågnede af sin lur.

I dag onsdag kom jeg med hende igen kl. 8.15, blev der ca. 10 minutter og gik så. Da jeg gik ud af døren kunne jeg høre at hun blev ked af det. Jeg havde aftalt med dagplejeren at denne skulle give mig besked, hvis hun blev ved med at være ked af det. Kl. 9.00 fik jeg en besked om, at hun var stadig helt utrøstelig, og at hun nok ville have bedst af at jeg kom. Så jeg styrtede der hen med det samme, og i samme øjeblik som jeg tog ...

Annonce

... hende op, holdt hun op med at græde.

Vi har aftalt at i morgen afleverer jeg hende, går, og kommer igen efter 10 minutter, så hun kan se, at jeg kommer tilbage igen.

Men hvad vil du råde os til at gøre? Vores dagplejer er relativt ny og har ikke været i denne situation før. Vores datter er enebarn og har altid været meget 'mor-syg'. Jeg er så heldig, at jeg skal starte på studie 1. september, så når dagplejeren holder ferie, kan jeg selv (og bedsteforældrene et par dage) passe hende, til dagplejeren er tilbage igen. Jeg frygter bare den dag, hun skal starte der igen, hvor det er 'for alvor', at hun skal passes der. Der kan jeg jo ikke bare komme og hente hende. Det gør ondt helt ind i mit moderhjerte at det skal være sådan, men jeg er også rigtig glad for dagplejeren og kan mærke, at det er et godt sted, og de andre børn er rigtig glade for at være der.

Hun har selvfølgelig været helt udmattet de sidste par dage, men det har været helt umuligt at putte hende, fordi hun har været så ked af det. Et par gange har jeg taget hende med ind i vores seng til lur nr. 2 (hun er ikke klar til kun 1 lur endnu), bare for at hun kan få lidt tryghed. Gør jeg mig selv en bjørnetjeneste ved at putte med hende?

Mange bekymrede hilsner fra

En mor med ondt i hjertet

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

Annonce

Viden om børn:

Leg

For det lille barn er leg meget vigtigt, da det er igennem leg, at barnet udforsker verden og dermed udvikler sig. Og I begyndelsen er I forældre det bedste legetøj, og jeres barn vil elske jeres mimik, lyde og berøring.

Jeres barn har stor glæde af, at I tumler, triller, hjælper barnet med at cykle med benene, danser med barnet i armene... Ligesom jeres barn har brug for at mærke jer tæt på, ligge hud-mod-hud, blive kysset, krammet, kærtegnet og sunget for.

I takt...

Læs mere i Babylex

Barselshotel

Barselshoteller findes både på sygehuse og i privat regi.

Kravene til at komme på et offentligt barselsehotel er forskellige. Nogle steder barselshotellet for flergangsfødende, der har haft en ukompliceret graviditet og fødsel, andre steder er det til førstegangs forældre, der har brug for lidt ekstra tid, inden turen går hjem. På barselshotellet vil både mor og far typisk kunne være til stede hele døgnet og personalet kan tilkaldes, ved behov for hjælp.

På et...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar, som kom langt hurtigere end forventet :)

Dejligt, tak
Christina