Brev:
Start hos dagplejer - 12 mdr.
4. august 2010
Alder:
12 mdr.
Start hos dagplejer - 12 mdr.
Kære Helen
Jeg har en dejlig lille pige på 1 år (lige om lidt), og hun er i mandags begyndt i dagpleje. Hun skal være i sin 'normale' dagpleje i 14 dage, hvorefter dagplejeren skal på ferie og jeg så kan passe hende hjemme indtil dagplejeren kommer tilbage igen og jeg skal starte på studie.
Første dag i dagpleje gik og. Jeg kom med hende og blev til kl. 9.40 og gik derefter. Hun blev træt omkring kl. 10.30 og sov derefter ca. 2 timer, og kom derefter op igen. Der var ingen problemer. Hun blev hentet kl 13.00.
Tirsdag kom jeg med hende igen kl. 8.15, blev der i et kvarter og gik derefter. Det gik fint, hun legede med de andre børn og blev puttet til lur ca kl. 10, hvor hun vare meget træt. Hun vågnede igen kl. 11, og da jeg kom efter hende kl. 13.00, fik jeg at vide at hun havde grædt lige siden hun vågnede af sin lur.
I dag onsdag kom jeg med hende igen kl. 8.15, blev der ca. 10 minutter og gik så. Da jeg gik ud af døren kunne jeg høre at hun blev ked af det. Jeg havde aftalt med dagplejeren at denne skulle give mig besked, hvis hun blev ved med at være ked af det. Kl. 9.00 fik jeg en besked om, at hun var stadig helt utrøstelig, og at hun nok ville have bedst af at jeg kom. Så jeg styrtede der hen med det samme, og i samme øjeblik som jeg tog hende op, holdt hun op med at græde.
Vi har aftalt at i morgen afleverer jeg hende, går, og kommer igen efter 10 minutter, så hun kan se, at jeg kommer tilbage igen.
Men hvad vil du råde os til at gøre? Vores dagplejer er relativt ny og har ikke været i denne situation før. Vores datter er enebarn og har altid været meget 'mor-syg'. Jeg er så heldig, at jeg skal starte på studie 1. september, så når dagplejeren holder ferie, kan jeg selv (og bedsteforældrene et par dage) passe hende, til dagplejeren er tilbage igen. Jeg frygter bare den dag, hun skal starte der igen, hvor det er 'for alvor', at hun skal passes der. Der kan jeg jo ikke bare komme og hente hende. Det gør ondt helt ind i mit moderhjerte at det skal være sådan, men jeg er også rigtig glad for dagplejeren og kan mærke, at det er et godt sted, og de andre børn er rigtig glade for at være der.
Hun har selvfølgelig været helt udmattet de sidste par dage, men det har været helt umuligt at putte hende, fordi hun har været så ked af det. Et par gange har jeg taget hende med ind i vores seng til lur nr. 2 (hun er ikke klar til kun 1 lur endnu), bare for at hun kan få lidt tryghed. Gør jeg mig selv en bjørnetjeneste ved at putte med hende?
Mange bekymrede hilsner fra
En mor med ondt i hjertet