Brev:
Legestue, sultestrejke og middagslur
28. juli 2010
Alder:
18 mdr.
Legestue, sultestrejke og middagslur
Kære Helen.
Jeg har en del spørgsmål omkring min Oliver, som jeg virkelig håber du kan hjælpe mig med.
Oliver er 18 mdr nu og er en dejlig glad, nysgerrig og fræk dreng.
Oliver er blevet meget glad for sin dagplejemor og der er sjældent problemer med at aflevere ham mere. Hun siger at han er super nem og altid dejlig glad.
Dagplejemoren er i onsdagsgruppe med 3 andre dagplejemødre hvor de er i legestuen. Her er en af dem en ældre dagplejemor(lad os kalde hende Kirsten) som Oliver bare ikke kan lide. Han er dybt ulykkelig meget af dagen når de er i legstue. Hvilket slet ikke ligner min Oliver. Kirsten er hverken min eller Olivers dagplejemors kop te. (Jeg har fra første dag jeg mødte hende frabedt mig at Oliver skal i gæstepleje hos hende, da jeg ikke bryder mig om hendes måde at tale til børnene på)
Hun råber meget af børnene og skælder meget ud. Det kan Oliver slet ikke håndtere.
Hvis Olivers dagplejemor skal på toilettet eller kort forlader rummet, græder han helt ulykkeligt lige til hun kommer tilbage. Kirsten kan slet ikke trøste ham, tage ham op.
Det skal siges at jeg er blevet oplyst om at Kirsten og Olivers dagplejemor har haft mange diskussioner omkring Oliver, da Kirsten syntes Oliver er en skrigeunge.
Olivers dagplejemor har op til flere gange fortalt Kirsten at det kun er når de er sammen at Oliver er så ked af det - og har påpeget for hende at han absoult ikke er en skrigeunge men er dødhammerende utryg.
De gange Kirsten ikke har været i legestuen om onsdagen er der intet med Oliver. Så det er ikke fordi at han er utryg ved omgivelserne. Det er simpelthen Kirsten han ikke kan lide.
Syntes det er hæsligt at skulle aflevere mit barn om onsdagen når jeg ved at han er så utryg og blir så ulykkelig når hun er der. Har du nogen forslag til hvad jeg dog kan gøre? Hun går på pension februar 2011 - men der er godt nok langtid til.
Oliver holder sultestrejke i øjeblikket. Han nægter at spise noget rigtig mad. Han tager et par små bidder af lidt frugt og vil ikke spise rugbrød. Spiser næsten intet til aften heller. Dog drikke han en masse vand. Det har snart stået på i 14 dage. Nogen forslag til hvad jeg kan gøre?
Jeg har store problemer med at putte Oliver i løbet af dagen. (har stået på 1 mdr) Han har fået en ide om at sætte sig op og så bare ruske rundt i barnevognen, kaste dyner og div. ting ud af barnevognen. Han kan sidde i op til en time og bare kigge. Han er træt men vil bare ikke overgive sig. Så lige i øjeblikket syntes jeg at sovetider er fuldstændig kaos. Han sover kun en lur om dagen. Før var sovetider følgende: Vågner ved 7-8 tiden sover til middag ved 12 tiden (sover 1-3) og blir puttet ved 20.00 tiden.
Nu vågner han ved 7-8 tiden
Overgiver sig til middagslur alt mellem 13-15 og (sover mellem 1-2,5.) blir puttet 20-22.00.
Vil helst ikke ud at skulle gå med barnevognen for at få ham til at sove. Da han i flere månder har været så nem at putte. Har bare kunne ligge ham og gå.
Når han skal puttes om aftenen er jeg også nødtil at blive og holde ham i hånden. Ellers græder han helt ulykkeligt som om jeg forlader ham for altid.
Dog er han begyndt at sove igennem i sin egen seng efter vi har rykket den tilbage i soveværelset.
Puha det var et meget langt brev. Håber du kan finde rundt i det og har nogle ideer til hvordan jeg kan få løst nogle af disse ting.
Med venlig hilsen
Olivers mor