Brev:
Hård mave og språg
24. juli 2010
Alder:
7 mdr.
Hård mave og språg
Kære Helen!
Her er lige to spørgsmål mere, da jeg ikke synes de var relevante at blande sammen med det forrige brev...
S. får riktig hård mave/forstoppelse af jerntilskud, og i den forbindelse smerter og nedsat/ingen apetit. Har du en god ide til hvordan jeg kan løse det problem for ham? Jeg ammer ham jo, bortset fra når han skal puttet, hvor vi nu er gået over til at fast give ham en flaske (200ml) vælling da han synes at sove rigtig godt på dette.
MEN jeg har tænkt på om det kunne være en løsning at give ham mme om dagen, for at sikre at han får de 400ml, og så amme ham om natten/tidlig morgen? Jeg er ked af at ikke amme ham fuldt ud, men vil heller ikke at han skal have ondt i maven...
Det andet spørgsmål er angående språg. Jeg er norsk og min mand er dansk. Jeg snakker flydende dansk, men vil gerne at vores søn skal forstå norsk. Hvad vil være det bedste for ham? At han nøjes med at høre norsk når bedsteforældrene er her og når vi er i Norge? vil det være godt at jeg snakker norsk til ham, eller vil det være forvirrende for ham? Jeg er lidt bekymret for at han en gang i fremtiden får svært i skolen fordi han blander de to språg sammen.
Kærlig hilsen
S' mor