Hård mave og språg

24. juli 2010

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Hård mave og språg

Kære Helen!

Her er lige to spørgsmål mere, da jeg ikke synes de var relevante at blande sammen med det forrige brev...

S. får riktig hård mave/forstoppelse af jerntilskud, og i den forbindelse smerter og nedsat/ingen apetit. Har du en god ide til hvordan jeg kan løse det problem for ham? Jeg ammer ham jo, bortset fra når han skal puttet, hvor vi nu er gået over til at fast give ham en flaske (200ml) vælling da han synes at sove rigtig godt på dette.

MEN jeg har tænkt på om det kunne være en løsning at give ham mme om dagen, for at sikre at han får de 400ml, og så amme ham om ...

Annonce

... natten/tidlig morgen? Jeg er ked af at ikke amme ham fuldt ud, men vil heller ikke at han skal have ondt i maven...

Det andet spørgsmål er angående språg. Jeg er norsk og min mand er dansk. Jeg snakker flydende dansk, men vil gerne at vores søn skal forstå norsk. Hvad vil være det bedste for ham? At han nøjes med at høre norsk når bedsteforældrene er her og når vi er i Norge? vil det være godt at jeg snakker norsk til ham, eller vil det være forvirrende for ham? Jeg er lidt bekymret for at han en gang i fremtiden får svært i skolen fordi han blander de to språg sammen.

Kærlig hilsen
S' mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Efterveer

Efter fødslen skal livmoderen trække sig sammen til normal størrelse igen, - disse sammentrækninger kalder man efterveer. Jo flere børn man har født, jo mere vil livmoderen skulle trække sig sammen, og jo værre er efterveerne ofte.

Efterveer mærkes ofte under amning. Når barnet dier ved brystet, produceres hormonet oxytocin, der får livmoderen til at trække sig sammen og i dagene efter fødslen vil livmoderen gradvist blive mindre - lige efter fødslen går livmoderen ofte til...

Læs mere i Babylex

Muslingeskaller - brystvorte

Du kan købe muslingeskaller, også kaldet ammeskaller. Disse blev introduceret i Danmark omkring år 2000 og var meget populære. Senere blev de frarådet, fordi mange fik problemer med svampeinfektion i brystet netop i forbindelse med brug af ammeskallerne.

Da skallerne bæres direkte på brystet og inde i BH´en, skulle de have en helende virkning på ømme og revnede brystvorter - men skulle altså samtidig også kunne medføre svampeinfektion. Virkningen af ammeskaller/muslingeskaller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Mange tak for dine mange meget gode og brugbare råd. Jeg er glad for at man kan skrive til dig. Ingen som jeg har mødt har så mange gode konkrete råd som du har og samtidig kan man altid mærke at det er med et stort hjerte. Tak! Persi