Pasning af fremmed

22. juli 2010

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Pasning af fremmed

Hej Helen,

Min kæreste og jeg skal giftes på et tidspunkt, hvor vores datter er 7,5 mdr. Hun skal selvfølgelig med til selve vielsen, men den efterfølgende middag og fest er jo ikke rigtig noget for hende.

Alle vi kender godt kommer med til brylluppet, så jeg overvejer, at få en god kollega til at passe hende fra kl. 16 til ca. 10 næste dag.

Mit spørgsmål er, hvordan vi bedst kan gøre dette, så hun ikke bliver ked af det. Hun er pt. 4 mdr, men så vidt jeg ved er 7,5 mdr netop tidspunktet hvor ...

Annonce

... hun kan have begyndende separationsangst og derfor muligvis vil blive grumme ked af det, hvis én hun ikke kender skal passe hende og endda nat-fodre hende (jeg ammer, så det bliver også anderledes, at hun pludselig skal have en flaske om natten, selvom hun er vandt til flaske, da min mælk alene ikke er nok om aftenen).

Er der nogle fifs til hvordan vi bedst kan gøre det, så hun ikke bliver ked af det eller har du en god idé til en helt anden løsning, son vi slet ikke har tænkt på?

Mange hilsner,
Ane

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

Annonce

Viden om børn:

Pudendusblokade ved fødsel

Pudendusblokade er en bedøvelse af skeden og mellemkødet, som kan gives til kvinder, der er i fødsel.

Blokaden lægges oppe i skeden i slutningen af presseperioden, og den modvirker den voldsomme udspilingsfornemmelse, man føler, lige før barnet bliver født. Desuden virker blokaden bedøvende på mellemkødet, hvis man skal syes lige efter fødslen.

Pudendusblokaden er for de fleste lidt ubehagelig at få lagt, og den kan dæmpe presseveerne, så man som kvinde ikke kan...

Læs mere i Babylex

Sove ude

Helt små børn skal man være forsige med at lade sove ude i barnevogn. En tommelfingerregel er, at spædbørn ikke bør sove ude, før de har genvundet deres fødselsvægt og vægten skal være mere end 3000g.

At sove ude om sommeren er enkelt. Stil barnevognen i skyggen og hold øje med dit barns temperatur ved at mærke det i nakken. Dit barn vil nyde at stå under et træ og se vinden i bladende. Et insektnet kan yde god beskyttelse mod insekter, men brug det kun, hvis der er insekter.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en MEGET god brevkasse, hvad skulle jeg dog gøre uden den.

Mor til dreng knap 6 uger