Børnepasning

22. juni 2010

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Børnepasning

Hej Helen!

Tusind tak for dine svar..

Jeg har egentlig ikke et spørgsmål, men har brug for at høre din mening omkring vores situation..

Lillebror skal starte i dagpleje fra 1 august. Vi har ønsket at han skulle gå i en aldersintr. instution sammen med storbror, men der er desværre ikke plads. Og vi har ikke mulighed for at få ham passet privat.

Jeg har altid fortrukket vuggestue frem for dagpleje. I vuggestue er der flere voksne og børn, større udfodringer, der er altid de samme omgivelser og personer ved personalets sygdom, ...

Annonce

... ferie osv. Dagplejeren er alene med børnene og der bliver ikke rigtigt holdt øje med hendes arbejde. Husdyr og rygning. Hvis vi får en dagplejer der er meget syg eller på en anden måde fraværrende fra sit arbejde og der bliver for mange gæstedegplejer.

Vores søn har meget krudt i numsen, men samtidigt følsom og reagerer ved forandringer osv.

Vi har sagt ja til pladsen, men jeg er kommet meget i tvivl. Han står stadig på venteliste til vuggestue.

Hvad synes du? Har vi nogle andre muligheder, som vi har overset?

Med venlig hilsen
mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Barselsorlov

I har begge ret til at holde barselsorlov, når I skal have et barn. Der er mange muligheder for at dele, forlænge eller udskyde orlovsperioder. De økonomiske vilkår for orloven afhænger af jeres jobsituation.

Hovedreglen er, at kvinder har ret til fire ugers barselorlov før fødslen og 14 uger efter fødslen. Mænd har ret til to ugers orlov i løbet af de første 14 uger. Herefter har I 32 ugers forældreorlov hver, som I frit kan fordele mellem jer. Det er dog kun i 32 uger af jeres...

Læs mere i Babylex

Udstyr til nyfødt - tjekliste

Når du er gravid og første gang besøger en babyudstyrsforretning, så kan du blive helt svimmel over alt det udstyr du kan købe. Tænk fremad når du skal vælge - meget babyudstyr er dyrt og bruges kun i kort tid. Derfor kan visse ting med fordel købes brugt, eller måske kan I låne eller arve. Det kan godt betale sig.

En tjekliste over babyudstyr, som kan være godt have have klar før fødslen:

- Autostol - nødvendigt, hvis I skal fragte baby i bil fra sygehuset og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Helen har på alle mulige måder været en super støtte for mig i de første fire måneder med min søn Lucas.

Camilla Martin