Hovedpude og sunde mad-snacks

17. juni 2010

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Hovedpude og sunde mad-snacks

Kære Helen

Jeg har bare lige et par hurtige spørgsmål:

I vuggestuen bruger de hovedpude til lurene i barnevognen og jeg har læst, at børn ikke skal bruge pude før de er 2-3 år pga. kvælningsfare. Skal jeg være bekymret og sige noget i vuggestuen eller skal jeg ikke tænke over det?

Derudover vil jeg høre, om du har nogle gode fif til madpakken - også til de lidt sundt snacks ;) Jeg har læst, at de der frugtstænger, som der ellers reklameres med er helt uden ...

Annonce

... sukker osv., ikke er så godt for de små og da vores dreng er lidt rund i forvejen, er det måske at gøre ham en bjørnetjeneste at begynde at introducere ham til sådan noget.

I den forbindelse vil jeg høre dig ad, hvordan du anbefaler, at man forholder sig til sukker og is og sådan for de små put?

Og et sidste hurtigt spørgsmål: Er det ok at sove på maven når man er 11 mdr.?

Med venlig hilsen,
en stor fan af din brevkasse, som bliver benyttet flittigt ;)))))

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Sexliv

Der er meget forskelligt hvornår både kvinden og manden har lyst til at genoptage sexlivet efter en fødsel. For nogle par går der mange måneder før de begge er parate.

Mange tror at det kun er kvinden der skal være parat, fordi det jo er hende der har født, men mænd der har oplevet deres kone føde og har set barnet komme ud af vagina, kan også have svært ved at genoptage sexlivet.

Efter fødslen er kvindes hormonbalance anderledes, end før hun blev gravid, og en...

Læs mere i Babylex

K-vitamin til baby

Sundhedsstyrelsen (og WHO) anbefaler, at alle nyfødte babyer får K-vitamin lige efter fødslen. Dette gives som injektion i låret og er med til at forhindre indre blødninger. Når barnet har fået K-vitamin denne ene gang, skal det ikke gives igen.

Børn der ammes, får ikke ret meget K-vitamin via modermælken, og det betyder, at de har større risiko for K-vitaminmangel. K-vitamin dannes også i vores tarmsystem, og da nyfødte børn har et umodent tarmsystem, vil de ikke selv kunne...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tack før alla svar jag får från dig, tycker det är helt fantastiskt att du verkar komma ihåg vad man skriver i tidigare frågor =).

Tack før svar
Karolina, mor til tvillinger