Brev:
Irriteret luft i maven, mavekneb
12. juni 2010
Alder:
1 mdr.
Irriteret luft i maven, mavekneb
Hej Helen..
Jeg har en dejlig dreng, som er født d. 9. maj 2010... Han er en glad og veltilpas dreng på 5 ugelender, 56 cm og ca 4200 g.
Han fik bryst den første uge, men derefter ren erstatning (NAN1) da jeg desværre ikke kunne få amningen til at fungere i form af for mange smerter og ulykkelig stunder derved... I denne overgang til ren erstatning, fik han maveproblemer / mavekneb... Ikke hård mave- den har fin/normal konsistens synes jeg, men han kan kun komme af med afføring 1 gang i døgnet (det varierer hvornår på døgnet, men som regel nat eller tidlig morgen)...
Resten af døgnet bruger han enorm mange kræfter på at trykke OFTE (føler det er hele tiden, dagen lang) som om han meget gerne vil af med mere, men uden held. Han har rigtig meget luft i maven, som virker til at genere ham, for han bliver, i forbindelse med han trykker, ret ked af det mens det (trykkeriet) står på, og derefter kan han tit være lidt pylret...
Hvad kan det skyldes, og er der noget vi kan gøre??? Det er så hårdt at være så magtesløs, når man kan se/fornemme at han er generet af det og gør ondt...
Vi har i overgangen med det her mave vrøvl, prøvet med lactulose for at sikre os det ikke gik over til hård mave og ville skabe yderligere problemer, da han have manglende afføring i et par dage i starten. Det fik han i en uges tid- med nedtrapning i dosis, og derefter stop med det. Det hjalp så han får den daglige afføring...
Vi har endvidere lavet cirkler med urets retning og cyklet med benene... MEN.... det luft i maven giver han altså så mange mavekneb... HJÆLP!! :)
Min kæreste og jeg har snakket om, at vi måske skulle prøve at skifte mærke til alomin, hvad er din vurdering på det?? Vi er bare så bange for det giver ham flere mave problemer i form af afføringen, ved at skifte og "starte forfra"...
Vi har lidt problemer med hans søvn også, hvor det er MEGET ustabilt-længdemæssigt, hvor det påvirker sulten med "hygge/klat" spisning... Kan dette have en sammenhæng med ovennævnte?? Men vi er ved at afprøve noget på det område fra din bog, så kan vi ikke få det til at fungere anderledes, så vender jeg lige tilbage ;)
Beklager den lange roman ;) smil..
På forhånd tak for din hjælp..
Mange hilsner
Jane