Irriteret luft i maven, mavekneb

12. juni 2010

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Irriteret luft i maven, mavekneb

Hej Helen..

Jeg har en dejlig dreng, som er født d. 9. maj 2010... Han er en glad og veltilpas dreng på 5 ugelender, 56 cm og ca 4200 g.

Han fik bryst den første uge, men derefter ren erstatning (NAN1) da jeg desværre ikke kunne få amningen til at fungere i form af for mange smerter og ulykkelig stunder derved... I denne overgang til ren erstatning, fik han maveproblemer / mavekneb... Ikke hård mave- den har fin/normal konsistens synes jeg, men han kan kun komme af med afføring 1 gang i døgnet (det varierer hvornår på døgnet, men som regel nat eller tidlig morgen)...

Resten af døgnet bruger han enorm mange kræfter på at trykke OFTE (føler det er hele tiden, dagen lang) som om han meget gerne vil af med mere, men uden held. Han har rigtig meget luft i maven, som virker til at genere ham, for han bliver, i forbindelse med han trykker, ret ked af det mens det (trykkeriet) står på, og derefter kan han tit være lidt pylret...

Hvad kan det skyldes, og er der noget vi kan gøre??? Det er så hårdt at være så magtesløs, når man kan se/fornemme at han er generet af det og gør ondt...

Vi har i ...

Annonce

... overgangen med det her mave vrøvl, prøvet med lactulose for at sikre os det ikke gik over til hård mave og ville skabe yderligere problemer, da han have manglende afføring i et par dage i starten. Det fik han i en uges tid- med nedtrapning i dosis, og derefter stop med det. Det hjalp så han får den daglige afføring...

Vi har endvidere lavet cirkler med urets retning og cyklet med benene... MEN.... det luft i maven giver han altså så mange mavekneb... HJÆLP!! :)

Min kæreste og jeg har snakket om, at vi måske skulle prøve at skifte mærke til alomin, hvad er din vurdering på det?? Vi er bare så bange for det giver ham flere mave problemer i form af afføringen, ved at skifte og "starte forfra"...

Vi har lidt problemer med hans søvn også, hvor det er MEGET ustabilt-længdemæssigt, hvor det påvirker sulten med "hygge/klat" spisning... Kan dette have en sammenhæng med ovennævnte?? Men vi er ved at afprøve noget på det område fra din bog, så kan vi ikke få det til at fungere anderledes, så vender jeg lige tilbage ;)

Beklager den lange roman ;) smil..

På forhånd tak for din hjælp..

Mange hilsner
Jane

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Flaskegivning

Når du giver dit barn flaske, så er det vigtigt, at du gør det til en hyggestund for jer begge. Det er vigtigt, at du sidder godt, og det er vigtigt, at dit barn har kropskontakt, når det spiser. Derfor er det rigtig godt, hvis du kan sidde med dit barn i din favn og ikke lader barnet ligge alene med flasken.

Når du sidder med dit barn i dine arme og giver barnet flaske, så sørg for, at barnet en gang imellem får en pause, hvor det har mulighed for at komme af med en bøvs. Sid...

Læs mere i Babylex

Feber

Børns temperatur kan stige pludseligt. Dette skyldes, at deres evne til at kunne regulere temperatur ikke er fuldt udviklet. Den normale temperatur ligger mellem 36,5 og 37,5 grader celsius. Det er normalt, at temperaturen er ½ grad højere om aftenen end om morgenen.

Når temperaturen stiger, og der er tale om feber, vil barnet fryse, være koldt og blegt. Når feberen har fundet sit leje, bliver barnet derimod varmt og får blussende røde kinder. Et barn der har feber, skal have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Vi vil bare sige dig tusinde tak!! Det er uvurderligt, at du findes og giver så mange gode råd! Men det bedste er, at du er så anerkendende i dine svar om alverdens små og store problemer hjemme i de små familier. Det er en rigtig rar følelse, at man ikke behøver holde sig tilbage, når man skriver til dig, fordi du aldrig dømmer i dine svar. Så tusinde tak for en fantastisk brevkasse!

Hilsen drengens forældre