Brev:
Opstart i vuggestue - 6 mdr.
7. juni 2010
Alder:
6 mdr.
Opstart i vuggestue - 6 mdr.
Kære Helen.
Det bliver min mands opgave at give vores datter en god start, når hun om 4 måneder skal starte i vuggestue. Heldigvis, for jeg tror, han er langt bedre til det, end jeg.
Hvordan forbereder man sig som familie bedst til opstart af vuggestue - og dermed også opstart af hverdagen igen efter 1 års barsel - fordelt med 9 måneder til mig og 3 til min mand? Vores datter er 11 måneder til den tid.
Min mand har (hvis pladsanvisningen holder ord) hele oktober til at få hende 'kørt ind' - det vil sige, vuggestuen holder lukket i efterårsferien, hvilket betyder 2 ugers indkøring, 1 uges ferie og herefter endnu en uges indkøring og herefter begynder vores nye hverdag med arbejdende forældre.
Der er lidt tid til endnu, men hvis vi på nogen måde kan forberede dette, så det bliver mest hensigtsmæssigt for alle, er det måske godt at være på forkant og i god tid.
Vi kommer til at skulle aflevere vores datter tidligt, da vi begge møder kl.7 - ca. en halv times kørsel fra vuggestuen.
Tak for din hjælp.
De bedste hilsner herfra!