Opstart i vuggestue - 6 mdr.

7. juni 2010

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Opstart i vuggestue - 6 mdr.

Kære Helen.

Det bliver min mands opgave at give vores datter en god start, når hun om 4 måneder skal starte i vuggestue. Heldigvis, for jeg tror, han er langt bedre til det, end jeg.

Hvordan forbereder man sig som familie bedst til opstart af vuggestue - og dermed også opstart af hverdagen igen efter 1 års barsel - fordelt med 9 måneder til mig og 3 til min mand? Vores datter er 11 måneder til den tid.

Min mand har (hvis pladsanvisningen holder ord) hele oktober til at få hende 'kørt ind' - det vil sige, ...

Annonce

... vuggestuen holder lukket i efterårsferien, hvilket betyder 2 ugers indkøring, 1 uges ferie og herefter endnu en uges indkøring og herefter begynder vores nye hverdag med arbejdende forældre.

Der er lidt tid til endnu, men hvis vi på nogen måde kan forberede dette, så det bliver mest hensigtsmæssigt for alle, er det måske godt at være på forkant og i god tid.

Vi kommer til at skulle aflevere vores datter tidligt, da vi begge møder kl.7 - ca. en halv times kørsel fra vuggestuen.

Tak for din hjælp.

De bedste hilsner herfra!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Medicin til børn

Et lille barn må aldrig få medicin, uden at lægen har ordineret det. Børn skal have helt andre mængder end voksne og reagerer anderledes på visse produkter.

Har dit barn fået ordineret medicin, så er det vigtigt at følge lægens instruks. Er der f.eks. ordineret penicillin i 6 dage, så er det vigtigt, at du giver medicinen i 6 dage og ikke stopper efter 3 dage, fordi du synes, at barnet virker frisk og rask. Hvis du stopper for hurtigt, risikerer du, at sygdommen vender...

Læs mere i Babylex

Amning og medicin

Når du spiser og drikker, så går det du indtager via din blodbane over i mælken og vil således blive overført til dit barn. Derfor er det meget vigtigt at du taler med din læge, hvis du har behov for at tage medicin, når du ammer dit barn.

Der kan være mange grunde til at man får medicin, når man ammer. Der kan være behov for smertestillende, der kan være behov for antidepressiv medicin, antibiotika og mange andre ting og der findes næsten altid præparater, som kan tages selvom...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit hurtige svar - jeg ser altid tingene fra en anden vinkel når jeg læser dine svar - en vinkel som man ikke altid selv kan se tingene fra, når det er kørt lidt i hårdknude.

Glæder mig altid til at høre fra dig

Mange hilsner
Lillepigens mor