Splittet mellem far og søn

25. maj 2010

Kategori:
Alder:
19 mdr.

Splittet mellem far og søn

Hej Helen..

Så er jeg på bane igen..

Vi har et problem i vores lille familie som efterhånden er ved at være utrolig opslidende..

Vores dreng er nu 19 måneder.. og relationen til far har bare aldrig rigtig fungeret.. det splitter familien meget, da det bliver meget mor, søn og far alene....

Det skal lige siges da vores dreng var lille havde han kolik og var meget svær søvnmæssigt.. og da han var 6 måneder døde min mands far, så det har været et år med mange udfordringer og ikke så meget overskud med en stor sorg hængende over hovedet..

Da min mands far døde, var det en naturlig konsekvens har været at jeg som mor, tog taget meget over praktisk,... jeg har ham om morgenen, giver ham mad, bad, putter, har ham om natten, når han er syg osv..

Jeg synes jeg har gjort det bedste jeg kunne for at få det hele til at fungere...og skånet vores dreng mest muligt fra sorgen og prøvet at hjælpe mig mand gennem det han har skulle igennem...... ikke en let opgave, men tingene går da bedre..

Nå men til probemet.. det er bare så frustererende når min mand og søn er i konflikt og afviser hinanden hele tiden... hvad kan vi ...

Annonce

... gøre???

Jeg føler mig enormt klemt når der er konflikt mellem de to jeg elsker så højt.... og håber hele tiden bare på at det bliver bedre.. men det gør det bare ikke... jeg har svært ved at finde ro når de to ikke kan sammen...

Det giver mange skænderier med min mand, og det kan til tider være opslidende hele tiden at have den lille hængende når vi nu er to... men jeg elsker også at passe på min familie, så jeg udfører opgave..

Jeg kan godt forstå min mand er meget frustereret over det.. han er blevet afvist så mange gange... at han næsten ikke gider prøve at komme i kontakt, og det gør det jo værre og værre..
og jeg kan også godt forstå vores dreng, har lidt svært ved at finde ud af hvor far præcis er.. og hvilket humør han lige er i for det har været meget svingene..

Så jeg er splittet omkring hvad jeg skal gøre...??

Vi har prøvet at få far mere ind over på det praktiske.. men det ender tit i konflikt og frustrationer,... så det ender med jeg tager over igen..

Der har været et par perioder hvor det gik rigtig godt.. jeg var bare så lettet og tænkte nu kører det og kan .. meeen nej..

Har du nogle råd ???

På forhånd tak

I

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Allergidisponerede børn

Når man taler om allergidisponerede børn skelner man imellem dobbelt forældre disposition og svær enkeltdisposition.

Dobbelt forældredisposition er når begge forældre har/har haft flerårig, svær lægediagnosticeret behandlingskrævende atopisk sygdom (Astma, rhinit, børneeksem eller sikker fødevareallergi).

Svær enkeltdisposition er når en af forældrene og/eller søskende har/har haft flerårig svær lægediagnosticeret, behandlingskrævende atopisk sygdom (Astma, rhinit,...

Læs mere i Babylex

Stamceller

Vores krop er bygget op af celler og Stamceller er oprindelige celler, hvorfra kroppens andre celler udvikler sig. Stamceller findes i det tidlige fosteranlæg, i navlestrengsblod hos nyfødte og i knoglemarven. Man kan sige at stamceller er en umoden celle, der i princippet kan udvikle sig til en hvilken som helst celle i kroppen.

Der forskes i at kunne udnytte stamceller fra fostre, da fosterstamceller kan være et vigtigt led i at helbrede mange forskellige sygdomme.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Alleførst: Tusind tak for dit sidste svar - det er virkelig guld værd med professionelt svar og en "second opinion" :)

Med venlig hilsen
Natasha, mor til pige 4 måneder