Brev:
Splittet mellem far og søn
25. maj 2010
Alder:
19 mdr.
Splittet mellem far og søn
Hej Helen..
Så er jeg på bane igen..
Vi har et problem i vores lille familie som efterhånden er ved at være utrolig opslidende..
Vores dreng er nu 19 måneder.. og relationen til far har bare aldrig rigtig fungeret.. det splitter familien meget, da det bliver meget mor, søn og far alene....
Det skal lige siges da vores dreng var lille havde han kolik og var meget svær søvnmæssigt.. og da han var 6 måneder døde min mands far, så det har været et år med mange udfordringer og ikke så meget overskud med en stor sorg hængende over hovedet..
Da min mands far døde, var det en naturlig konsekvens har været at jeg som mor, tog taget meget over praktisk,... jeg har ham om morgenen, giver ham mad, bad, putter, har ham om natten, når han er syg osv..
Jeg synes jeg har gjort det bedste jeg kunne for at få det hele til at fungere...og skånet vores dreng mest muligt fra sorgen og prøvet at hjælpe mig mand gennem det han har skulle igennem...... ikke en let opgave, men tingene går da bedre..
Nå men til probemet.. det er bare så frustererende når min mand og søn er i konflikt og afviser hinanden hele tiden... hvad kan vi gøre???
Jeg føler mig enormt klemt når der er konflikt mellem de to jeg elsker så højt.... og håber hele tiden bare på at det bliver bedre.. men det gør det bare ikke... jeg har svært ved at finde ro når de to ikke kan sammen...
Det giver mange skænderier med min mand, og det kan til tider være opslidende hele tiden at have den lille hængende når vi nu er to... men jeg elsker også at passe på min familie, så jeg udfører opgave..
Jeg kan godt forstå min mand er meget frustereret over det.. han er blevet afvist så mange gange... at han næsten ikke gider prøve at komme i kontakt, og det gør det jo værre og værre..
og jeg kan også godt forstå vores dreng, har lidt svært ved at finde ud af hvor far præcis er.. og hvilket humør han lige er i for det har været meget svingene..
Så jeg er splittet omkring hvad jeg skal gøre...??
Vi har prøvet at få far mere ind over på det praktiske.. men det ender tit i konflikt og frustrationer,... så det ender med jeg tager over igen..
Der har været et par perioder hvor det gik rigtig godt.. jeg var bare så lettet og tænkte nu kører det og kan .. meeen nej..
Har du nogle råd ???
På forhånd tak
I